استاندار تهران: هیات‌های بازرسی فارغ از وابستگی حزبی از آرای مردم صیانت کنند

تهران بزرگ - ایرنا - استاندار تهران تاکید کرد: هیات‌های بازرسی و نظارت، فارغ از هر گونه اعمال سلایق سیاسی و جناح بندی‌های حزبی و گروهی باید در مسیر صیانت از آرای مردم حرکت کنند.

به گزارش ایرنا از استانداری تهران، علیرضا فخاری دوشنبه شب در جلسه هم اندیشی اعضای هیات‌های بازرسی انتخابات استان، بر اهداف تشکیل هیات‌های بازرسی، نظارت دقیق و پایش سلامت جریان انتخابات تاکید کرد.

وی با بیان اینکه نقش هیات‌های بازرسی در صیانت از آرای مردم به منظور اعتمادسازی عمومی در جامعه بسیار مهم است، افزود: عوامل نظارتی و بازرسی در ایفای نقش ارزشمند و خطیر خود با آگاهی کامل از وظایف و اختیارات قانونی عمل کنند.

به گفته فخاری، هیات‌های بازرسی و نظارت، با بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها و امکانات، کنترل مستمر در سه مرحله قبل، حین و پس از انتخابات را داشته باشند تا انتخاباتی پر شور با مشارکت حداکثری و سالم برگزار شود.

تقویت زیرساخت‌های کشور با برگزاری انتخابات

استاندار تهران این را هم گفت که انتخابات دارای وجه های مهم تعریفی است و کسی که در انتخابات شرکت نکند نظام را قبول ندارد.

وی ادامه داد: وزارت کشور به نیابت از نظام و دولت انتخابات را برگزار می‌کند و در همین راستا انتخابات در یک گستره خاص جغرافیایی انجام می‌شود و یک پیوستگی و ساختار خاص را در خود تجریه می‌کند اما واقعیت این است که انتخابات تقویت کننده زیرساخت‌های کشور است و مشارکت برای رفع چگونگی نیاز مردم است.

فخاری با اشاره به اهمیت تبیین چهار راهبرد مشخص شده از سوی مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای درک آن‌ را بسیار حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: انتخابات زیرساخت را تقویت و نیازمندی مردم را مشخص و به جامعه جامعیت بخشی می‌کند که فرصت بی‌نظیری شکل می‌گیرد.

وی تاکید کرد: چهار راهبرد اصلی فرمایشات رهبری برای انتخابات بسیار مهم و حائز اهمیت است که البته دو عنصر ذکر شده سلامت و امنیت نتیجه بخش و خاص است.

به گفته وی، کار اصلی بازرسان اطمینان‌بخشی و عمل کردن به چهارچوب وظایف قانونی برای درک و اطمینان بخشی به مردم برای اجرای انتخابات سالم و صیانت از آرا است.

وی یادآور شد: با چینش صحیح و برآورد درست انتخابات در عین سلامت و امنیت برگزار می‌شود، سلامت و امنیت لازم و ملزوم افزایش مشارکت و رقابت است و هرچه اطمینان جامعه به سلامت و امنیت انتخابات بیشتر باشد نقشه دشمن به نتیجه نمی‌رسد و مشارکت افزایش می‌یابد.

استاندار تهران تاکید کرد: عملکرد ما بر قضاوت مردم بسیار اثرگذار است با عملکرد صحیح و اطمینان بخشی به مردم در راستای اجرای قانون، نظارت و چگونگی اعمال آن باعث افزایش مشارکت در انتخابات می‌شویم با عملکرد درست افکار عمومی به سمت انتخابات سالم و امنیت بخش جذب می‌شود.

فخاری با بیان اینکه مردم باید درک کنند که در یک رویداد فکری شرکت می‌کنند که نتیجه آن انتخاب آنهاست، افزود: این مهم زمانی محقق می‌شود که شما به عنوان بازرسین صندوق‌های رای وظایف خود و دیگر عوامل در پای صندوق‌ها را بدانید و به دقت رصد کنید اگر اطلاعات و دانش شما اندک باشد احتمال وقوع تخلف شکل می‌گیرد در واقع باید عمق و اندازه کاری هرکس با هر جایگاهی در پای صندوق رای را بدانید تا انتخابات را به درستی در افکار عمومی تبیین کنیم.

در ادامه اسداله تقی زاده مشاور استاندار و رییس هیات بازرسی انتخابات استان تهران نیز در خصوص اهمیت انتخابات و توجه به مشارکت حداکثری و نقش امر مهم سلامت بر اطمینان بخشی و اعتماد سازی در بین اقشار مختلف مردم و نیز داوطلبان و هواداران آنان و بر بهره گیری از ظرفیت مراجع مختلف علمی در فراگیری و آموزش دانش اجرای انتخابات از حیث سیاسی و اجتماعی تاکید کرد.

همچنین انجام دوره‌های آموزشی مشترک برپایه قوانین و آیین‌نامه‌های اجرایی، شناسایی و بکارگیری بازرسین و سر بازرسین توانمند از بین اقشار مختلف، رصد فضای انتخاباتی و پیگیری گزارشات مربوط به تخلفات انتخاباتی از اهم مطالب بیان شده در این نشست بود که در رابطه با آن تصمیم گیری شد.

در این نشست مشاور استاندار و مدیرکل حوزه، اعضای هیات بازرسی انتخابات تهران همچنین اعضای هیات‌های بازرسی انتخابات (۱۶ شهرستان) و نیز حضور وبیناری فرمانداران و روسای ستاد انتخابات حوزه‌های انتخابیه استان تهران نیز حضور داشتند.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha