۵۲.۵ درصد فوتی تصادفات خراسان‌شمالی مربوط به موتورسواران است

بجنورد-ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: ۵۲.۵ درصد از فوتی‌های تصادفات شهری این استان در ۹ ماهه امسال مربوط به موتورسواران است.

سرهنگ احمد خندانی مقدم روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: راننده موتورسیکلت ۴۷.۳ درصد و سرنشین ۵.۲ درصد از فوتی های تصادفات شهری را تشکیل می دهد.

به گفته وی؛ همچنین در این بازه زمانی ۳۹.۴ درصد فوتی های تصادفات درون شهری مربوط به عابران پیاده، ۲.۶ درصد کشته شدگان تصادفات درون شهری راکبان دوچرخه، ۲.۶ درصد رانندگان خودور و ۲.۶ درصد نیز مربوط به سرنشینان خودروها است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان شمالیوی خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار و ۷۳۱ فقره تصادف درون شهری در ۹ ماه سال جاری در این استان اتفاق افتاده است که در مدت مشابه سال گذشته آن ۱۱ هزار و ۷۱ فقره بوده است که سه درصد کاهش نشان می دهد.

وی گفت: از مجموع تصادفات درون شهری استان ۳۸ فقره تصادف فوتی بوده است که منجر به فوت ۳۸ نفر شد.

یکهزار و ۸۳۵ تصادف جرحی درون شهری

وی تعداد تصادفات جرحی درون شهری استان را یکهزار و ۸۳۵ فقره در ۹ ماهه امسال عنوان کرد و افزود: ۲ هزار و ۱۷۵ نفر در این تصادفات مجروح شدند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی تعداد تصادفات خسارتی درون شهری استان را هشت هزار و ۸۵۸ فقره عنوان کرد.

وی افزود: از مجموع تصادفات درون شهری استان پنج هزار و ۱۵۷ نفر مربوط به شهر بجنورد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشت.

خندانی مقدم تصریح کرد: از مجموع تعداد تصادف درون شهری بجنورد نیز ۱۶ فقره تصادف فوتی، ۹۲۷ فقره جرحی و چهار هزار و ۲۱۴ فقره نیز خسارتی بوده است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha