چهار هزار نفر در چهارمحال و بختیاری از خدمات اورژانس اجتماعی بهزیستی بهره‌مند شدند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون چهار هزار و ۶۹۴ نفر از جمعیت استان از خدمات اورژانس اجتماعی برخوردار شده‌اند، گفت: خدمات ارائه شده به مردم استان در قالب تماس‌های تلفنی، مشاوره رایگان، مشاوره حضوری و اجتماعی بوده است.

مهشید سلیمانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون هفت مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های شهرکرد، اردل، بروجن، کیار، سامان، لردگان و فارسان با شماره خط ۱۲۳ آماده ارائه خدمات مشاوره فعال است.

اختلافات خانوادگی بیشترین مراجعان و تماس‌ها مراکز مشاوره

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اختلافات خانوادگی بیشترین آمار مراجعان وتماس‌ها با خط ۱۲۳ استان است، گفت: کارشناسان هفت مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان پس از مطلع شدن از هر نوع آزار علیه فرد به خصوص همسرآزاری و یا خشونت علیه زنان، مشاوره تلفنی کمتر از ۲۰ دقیقه را به فرد ارائه می‌دهند.

به گفته وی، فرد آسیب‌دیده به مراکز مداخله در بحران و آسیب‌های اجتماعی استان ارجاع داده می‌شود که پس از دریافت خدمات مشاوره و روانشناسی، خدمات تخصصی پزشکی و درمانی را نیز دریافت می‌کنند.

سلیمانی اظهار داشت: در استان یک مرکز خط ۱۲۳ استانی به صورت شبانه‌روز و هفت مرکز خدمات سیار اورژانس اجتماعی و هفت پایگاه خدمات اجتماعی فعال است.

وی اظهار داشت: در پایگاه‌های خدمات اجتماعی خدمات تخصصی بهزیستی به طور خاص و به صورت محلی و مبتنی بر جامعه به افراد ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی که آسیب‌پذیری بالای دارند، ارائه می‌شود.

فرسوده بودن خودروهای اورژانس اجتماعی

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هم‌اکنون هفت دستگاه خودروی اورژانس اجتماعی برای اعزام به ماموریت‌ها در حال فعالیت است، گفت: فرسوده بودن خودروهای اورژانس اجتماعی از مهمترین مشکلات استان است.

به گفته وی، توسعه خدمات اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های کوهرنگ، بن و شهرستانهای تازه تاسیس فلارد، خانمیرزا، فرخشهر نیز در دستور کار است که درصورت تامین نیروی انسانی این مراکز راه‌اندازی خواهد شد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون کمبود نیروی انسانی متخصص و مشاور از دیگر مشکلات این مراکز است.

به گفته وی، در استان ۶۰ نفر نیروی متخصص و مشاور در مراکز مشاوره استان به صورت چرخشی مشغول فعالیت هستند، که برای تکمیل نیروی انسانی در مراکز و پایگاه‌های اجتماعی به ازای هر پایگاه یک نفر نیروی متخصص نیاز است.

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان دارای جمعیتی بیش ازیک میلیون نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha