کشف ۴۵ میلیارد ریال لوازم خانگی و ۲۲ تن خشکبار قاچاق در پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از ۲ هزار قلم لوازم برقی آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالای کشف شده را بیش از ۴۵ میلیارد ریال برآورد کردند.

به گزارش ایرنا از پلیس تهران، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز سه‌شنبه در این خصوص افزود: توضیح داد: با اقدامات اطلاعاتی مشخص شد که مقادیری کالای خارجی در انباری در خیابان شهید رجایی درحال تخلیه است که این کالاها در پوشش کارتن و لیبل ساخت ایران به وسیله وانت به بازار ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: محل موصوف یک باب انبار کالای بازرگانی بود که در بررسی پلیس مشخص شد کالاها در سامانه انبارها ثبت نشده‌اند و فاقد اسناد گمرکی است.

سرهنگ افشاری گفت: کالاها شامل تعداد ۲ هزار و ۸۶ قلم انواع لوازم برقی آشپزخانه ساخت کشور چین بود که انبار پلمب، پرونده قضایی مربوطه تشکیل و متهم به مرجع قضایی ارجاع شد.

کشف ۲۲ تن خشکبار قاچاق در جنوب تهران

رییس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت همچنین  از کشف بیش از ۲۲ تن خشکبار قاچاق در روستای نجم آباد کهریزک خبر داد.

سرهنگ افشاری گفت: در راستای اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در پی دریافت خبری از سوی ماموران پلیس امنیت اقتصادی چهارمحال بختیاری در خصوص حمل کالای قاچاق توسط راننده یک دستگاه کامیونت از استان چهارمحال بختیاری به مقصد تهران، بررسی موضوع در اختیار تیم های مختلف ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از هماهنگی‌های قضایی ماموران این پلیس به محورهای مواصلاتی تهران عزیمت کردند و پس از تعقیب و مراقبت در نهایت موفق شدند خودروی تحت تعقیب را  در محور ساوه - تهران شناسایی و پس از مدتی مراقبت‌های ویژه پلیسی، آن را متوقف کردند.

سرهنگ افشاری افزود: در بررسی از داخل خودرو چندین کیسه بادام درختی و بادام هندی فاقد مجوزهای قانونی کشف و در پی جویی‌های انتظامی محل تخلیه کالای قاچاق در روستای نجم آباد کهریزک تهران شناسایی شد.

وی با اشاره به اینکه ماموران در تحقیقات پلیسی هویت مالک کالاها و  نشانی دقیق  محل دپوی و تخلیه کالا را شناسایی کردند، گفت: تیمی از ماموران به این مکان عزیمت و موفق شدند بیش از ۲۲ تن خشکبار قاچاق از یک چهار دیواری گلخانه کشف کنند.

وی  ادامه داد: در این عملیات پلیسی، ۹ تن بادام هندی، چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم بادام درختی، یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مویز و هفت هزار و ۸۷۵ کیلوگرم گردو محصول کشورهای خارجی فاقد مجوزهای قانونی کشف و کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف را به ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ افشاری اضافه کرد: در این رابطه ۲ متهم دستگیر و کالاهای مکشوفه به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران تحویل و متهمان به همراه خودروی توقیفی به پایگاه جنوب این پلیس منتقل شدند و پس از تکمیل تحقیقات پلیسی، برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ یادآور شد: ورود کالای قاچاق و ارز به کشور باعث ورشکستگی کارخانجات و بیکار شدن کارگران ایرانی می شود لذا از شهروندان درخواست می‌شود درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس گرفته و موارد را به اطلاع پلیس امنیت اقتصادی برسانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha