۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۵۲
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85355676
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف گاز در استان زنجان از مرز ۱۴ میلیون مترمکعب گذشت

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: طی شبانه روز گذشته ( ۲۵ تا ۲۶ دی ماه جاری )‌، مصرف گاز طبیعی مشترکان استان در بخش‌های مختلف از مرز ۱۴ میلیون مترمکعب گذشت.

رحیم سلیمانی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر لزوم مدیریت مصرف گاز تاکید کرد و افزود: برودت هوا در زنجان و استانهای همجوار آن موجب افزایش مصرف انرژی گاز شده است که در این شرایط مصرف بهینه و صرفه جویی به خصوص در بخش خانگی تا حد امکان باید مورد توجه جدی باشد.

وی یادآور شد: مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری طی شبانه روز گذشته به بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب رسید و نگه داشتن دمای محیط بین ۱۸ تا ۲۱ درجه موجب صرفه جویی در مصرف و بهره مندی مستمر از این انرژی می‌شود.

سلیمانی نژاد اظهار داشت: کاستن یک درجه ای از دمای محیط، صرفه جویی ۶ درصدی در مصرف گاز را به دنبال خواهد داشت و این امر با توجه به افزایش شمار مشترکان این شرکت و بالا رفتن میزان مصرف، نیازمند بهره مندی از شبکه پایدار گاز است.

وی با بیان اینکه طی ۹ ماهه امسال بیش از ۲ میلیارد و ۴۵۶ میلیون مترمکعب انرژی گاز در این استان مصرف شده است، تصریح کرد: این میزان مصرف نسبت به ۹ ماهه سال گذشته بیش از ۱۲۵ هزار مترمکعب افزایش یافته است.

سلیمانی نژاد گفت:‌ تعداد مشترکان گاز طبیعی این استان در بخش های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی هم اکنون ۳۹۴ هزار و ۸۸۴ مشترک و مجموع انشعاب‌های منصوبه در این حوزه نیز ۲۰۵ هزار و ۳۱۰ فقره است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha