ماموریتهای مربوط به حوادث ترافیکی در اورژانس نیشابور ۱۳ درصد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: ماموریت‌های مربوط به حوادث ترافیکی در اورژانس نیشابور طی ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد یافته است.

سید حمید حسینی روز ‌سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که طی این مدت ۲۸ هزار و ۸۱۷ ماموریت در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور انجام شده که این میزان ماموریت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد یافته است افزود: از این تعداد ماموریت، ۲۲ درصد معادل ۶ هزار و ۳۴۹ ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی رخ داده در مناطق زیرپوشش این دانشگاه است که منجر به ۵۵ فوتی، ۲۷۳ درمان در محل و انتقال ۶ هزار و ۳۰۸ مصدوم به بیمارستان شده است.

وی ادامه داد: همچنین از این میزان ماموریت انجام شده ۷۸ درصد آن مربوط به حوادث غیرترافیکی است که این حوادث غیرترافیکی نیز منجر به ۴۶۵ فوتی،۲ هزار و ۵۰۶ درمان سرپایی و انتقال ۱۳ هزار و ۳۰ مصدوم یا بیمار به بیمارستان شده است و میزان حوادث غیرترافیکی امسال نیز نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: از مجموع ماموریتهای انجام شده طی ۹ ماهه نخست امسال ۱۸ هزار و ۷۷۲ ماموریت در محدوده شهری و ۱۰ هزار و ۴۵ ماموریت در محدوده خارج از شهر بوده است.

حسینی افزود: طی ماموریت‌های انجام شده در این بازه زمانی در مجموع به ۳۱ هزار و ۷۳۱ مصدوم و بیمار خدمات اورژانسی ارائه شده است.

مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی و در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۰ پایگاه عملیاتی شامل ۱۲ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، سه پایگاه موتورلانس با تحت پوشش داشتن چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه به صورت شبانه‌روزی و رایگان به جمعیت تحت پوشش خدمات ارائه می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha