۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85355792
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

یک سازمان حقوق بشری: اشغالگران گرسنگان غزه را به گلوله بستند

تهران- ایرنا- یک سازمان مستقل حقوق بشری از جنایت جدیدی خبر داد که نظامیان رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه رقم زده‌اند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از الجزیره، سازمان مستقل حقوق بشری اروپا- مدیترانه ای اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی به گرسنه نگه داشتن فلسطینیان در شمال نوار غزه اکتفا نکردند، بلکه ده‌ها نفر از آنها را هنگام تلاش برای دسترسی به کمک‌های محدود رسیده به آنجا، هدف قرار داده و به شهادت رسانده اند.

این سازمان حقوق بشری اضافه کرد که این اقدام در راستای کشتار جمعی رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه از هفتم اکتبر گذشته است.

این سازمان مستندات شوکه کننده ای از کشتار ده‌ها فلسطینی و زخمی کردن شماری دیگر در روز پنجشنبه ۱۱ژانویه جاری در خیابان «الرشید» در غرب شهر غزه ثبت کرده است. این افراد برای دریافت کمک در این منطقه جمع شده بودند.

سازمان مستقل حقوق بشری اروپا- مدیترانه ای آژانس های امدادی سازمان ملل را مسئول قلمداد کرد که از تضمین سازوکار مناسب برای رساندن کمک‌ها به ساکنان غزه عاجز هستند.

پیش از این نیز، سازمان حقوق بشری اروپا-مدیترانه ای از اوضاع نابسامان آب آشامیدنی در غزه خبر داده و اعلام کرده بود: به علت بمباران برنامه ریزی شده و عامدانه چاه های آب شهر غزه و نیز کمبود سوخت، خطر تشنگی ساکنان این شهر را تهدید می کند.

از سوی دیگر «مارتین گریفیتس»، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری، گفت: صدها هزار نفر در غزه با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند و گرسنگی با سرعت غیرقابل باوری در حال افزایش است.

وی افزود: ارائه کمک‌های بشردوستانه به حدود ۳۰۰ هزار نفر از افراد در شمال غزه همچنان یک چالش محسوب می‌شود.

پیش از این نیز، سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده بود: همزمان با افزایش خطر گرسنگی و شیوع بیماری های واگیر، نیاز مبرمی به ارسال سریع کمک‌ها وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha