۱۱۹ مسجد چهارمحال و بختیاری مهیای میزبانی از معتکفین شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از آماده‌سازی ۱۱۹ مسجد این استان برای برگزاری اعتکاف رجبیه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰ هزار نفر در این آیین شرکت کنند.

حجت‌الاسلام مهدی طاهری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتکاف در کنار بُعد فردی و عبادی بُعد اجتماعی و نمایشی هم دارد و ما تلاش داریم پس از گذر از محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا، امسال این آیین را با شکوه و جمعیت بیشتری برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در کنار آداب اعتکاف و عبادت‌های خاص این آیین، دعوت از سخنرانان توانمند یکی از مهمترین برنامه‌های امسال در اعتکاف رجبیه است تا به جنبه تبیینی این آیین نیز بیش از پیش توجه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در سال‌های گذشته ۷۰ درصد جمعیت معتکفین در استان را خواهران و ۳۰ درصد را برادران تشکیل داده است اما در نقطه مقابل در جمعیت دانش‌آموزی، پسران حضور بیشتری داشته‌اند از همین رو تلاش شده امسال با تبلیغات گسترده‌تر زمینه حضور همه اقشار را فراهم کنیم.

طاهری یادآور شد: استفاده از تبلیغات محیطی، فضاسازی شهری و شبکه‌های اجتماعی، یاری گرفتن از ائمه جمعه و جماعات و تبلیغات در مدارس موضوعاتی است که امسال در راستای برگزاری پرشورتر آیین اعتکاف در استان مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: سال گذشته ۶ هزار نفر در مراسم اعتکاف شرکت کردند و پیش‌بینی می‌شود امسال پس از پشت سر گذاشتن محدودیت‌های کرونایی این تعداد جهش خوبی داشته باشد و دست کم به ۱۰ هزار نفر برسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، مردمی برگزار کردن اعتکاف را از دیگر موضوعات مورد توجه برای اعتکاف امسال عنوان کرد و گفت: گروه‌های مردمی به ویژه هیات امنای مساجد کمک بسزایی در برگزاری هرچه بهتر آیین اعتکاف دارند.

به گزارش ایرنا، مراسم معنوی اعتکاف از روز پنجم بهمن‌ماه سال جاری همزمان با ۱۳ ماه رجب آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha