مشارکت خیرین آب‌رسان در تامین آب شرب پایدار ۲۳۰۰ روستا

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: مشارکت در آب‌رسانی به ۲ هزار و ۳۰۰ روستا و ساخت تاسیسات آبرسانی در ۶۶۰ روستا، از عمده‌ترین اقدام‌های خیرین آب‌رسان در یک سال گذشته بوده است.

به گزارش ایرنا از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، «هاشم امینی» در آیین گشایش رسمی مجمع خیرین آب‌رسان آب شرب کشور درباره روند پیشرفت «طرح جهاد آبرسانی» افزود: تامین آب ۱۰ هزار روستای دارای تنش آبی یا فاقد تاسیسات آب‌رسانی در مرحله نخست این طرح، به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه‌داد: در گام بعدی برای رفع تنش‌های آبی، تامین آب هفت‌هزار و ۱۳۸ روستا از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی و تامین آب سه‌هزار روستا در کشور از سایر منابع اعتباری (منابع عمومی) توسط پیمانکاران بخش خصوصی انجام می‌شود.

مدیرعامل آبفای کشور، اعتبار مورد نیاز برای اجرای فاز نخست این طرح را ۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب برای این پروژه در نظر گرفته شده که ۱۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص‌یافته است و تاکنون توانسته‌ایم ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی را در این پروژه‌ها شاهد باشیم.

امینی، با قدردانی از همراهی خیرین آب‌رسان آب شرب کشور آنان را «سقایان وطن» خواند و درباره اقدام‌ها خیرین در سال گذشته، ادامه‌داد: تشکیل مجمع خیرین آب‌رسان کشور، انعقاد تفاهم‌نامه با خیرین و صنایع و نهادهای انقلابی برای مشارکت در آب‌رسانی به ۲ هزار و ۳۰۰ روستا و اتمام عملیات اجرایی آبرسانی در ۶۶۰ روستا که خیرین در ساخت تاسیسات آنها مشارکت داشته‌اند، از عمده‌ترین اقدام‌های خیرین آب‌رسان کشور بوده است.

به گفته وی، ارزش مشارکت خیرین در آبرسانی به روستاها افزون بر ۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش ایرنا، سیزدهم دی ماه ۱۴۰۰ رییس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: طبق برنامه‌ای که داریم شرکت‌های آب و فاضلاب در استان‌ها ملزم به تشکیل مجمع خیرین آبرسان در استان هستند تا بتوان با ظرفیت‌سنجی مناسب، اقدام‌های موثری را برای آبرسانی در کشور انجام داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha