۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۰۲
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85355962
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

شهرداری «ینقاق» گلستان آغاز به کار کرد

۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۰۲
کد خبر: 85355962
شهرداری «ینقاق» گلستان آغاز به کار کرد

گنبدکاووس- ایرنا- شهرداری شهر تازه تاسیس «ینقاق» به‌عنوان سومین نقطه شهری شهرستان گالیکش و سی‌وششمین شهر گلستان عصر امروز سه‌شنبه با حضور علی‌محمد زنگانه استاندار و شماری از مدیران کل این استان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مصوبه هیات وزیران برای ارتقای روستای ینقاق به شهر، ۱۳ اردیبهشت امسال ابلاغ شد.

به گفته کارشناسان، ینقاق ۲ هزار و ۵۵۰ هکتار زمین کشاورزی مرغوب دارد و زراعت و باغداری ظرفیت اصلی این شهر تازه تاسیس محسوب می‌شود.

فرماندار گالیکش در مراسم آیین تاسیس شهر ینقاق گفت: در ۲ سال گذشته ۲۷ پروژه عمرانی با اعتبار ۴۶۶ میلیارد ریال و ۱۷ طرح اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۷۷ میلیارد ریال در ینقاق انجام شد.

محمدرضا میرنیا افزود: علاوه بر آن، چهار طرح عمرانی و یک طرح اقتصادی نیمه تمام با مجموع ۶۵۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال در این شهر درحال اجرا است.

امام جمعه اهل سنت شهر ینقاق هم در این مراسم گفت: مردم این شهر از اقوام و مذاهب اسلامی در کمال وحدت و اتحاد زندگی می کنند و همواره در صحنه‌ها و مناسبت های ملی و مذهبی حضور پرشور دارند.

آخوند مجید آرمون افزود: مطالبه مردم ینقاق از مدیران و استاندار گلستان بهبود وضعیت نان و آرد و نیز احداث مصلی نمازجمعه است.

بیشتر محصولات کشاورزی از جمله گندم، جو، شالی، کلزا و سویا در این اراضی کشت می‌شود و این ظرفیت خوب باعث شده چند واحد صنایع تبدیلی از جمله بزرگترین کارخانه‌های روغن کشی و جوجه کشی گلستان در این شهر فعال باشد.

فعالیت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مرغ مادر و توسعه گلخانه‌ها در کنار داشتن رتبه نخست دامپروری شهرستان گالیکش از دیگر مزایای شهر ینقاق محسوب می‌شود.

شهرداری «ینقاق» گلستان آغاز به کار کرد

چهار هزار و ۲۲۲ نفر شامل هزار و ۲۰۰ خانوار از اقوام ترکمن، سیستانی، بلوچ، ترک و فارس در شهر ینقاق با وسعت ۲۰۰ هکتار در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی همراه با وحدت و انسجام دارند.

به گزارش ایرنا، همچنین مدیران کل استان گلستان از ساعت ۱۱ تا ۱۴ امروز برای پاسخگویی به مطالبات و تقاضاهای مردمی و تکریم مراجعان و شهروندان در ادارات شهرستان گالیکش میز خدمت برگزار کردند.

نشست با اقشار مختلف مردم گالیکش برای شنیدن مطالبات و مشکلات آنان و همچنین دیدار با خانواده شهدا از دیگر برنامه‌های سفر چند ساعته استاندار گلستان به شهر ینقاق است.

شهرستان گالیکش با افزون بر ۶۵ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha