اصلاح ۳۵ نقطه حادثه خیز درون شهری همدان

همدان- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: ۸۲ نقطه حادثه خیز در معابر درون شهری  استان شناسایی شده که از این تعداد تاکنون ۳۵ نقطه به میزان ۴۲ درصد اصلاح و ۳۲ نقطه آشکار سازی شده است.

سرهنگ غلامعلی همایی روز سه شنبه در نشست اعضای شورای راهبری تصادفات اظهار کرد: یک درصد گواهینامه کشور با ۵۳۱ هزار جلد مربوط به همدان است و استان همدان با تراکم ۹۰ نفر در هر کیلومتر رتبه هفت کشور را دارد همچنین ۴۱۹ هزار دستگاه خودرو و ۱۳۱ هزار دستگاه موتورسیکلت در همدان تردد دارند.

وی اضافه کرد: ۱.۴ درصد جانباختگان درون شهری کشور در همدان اتفاق می افتد و آمار ۹ ماهه سوانح فوتی همدان گویای افزایش ۲۹ درصدی مجموع جانباختگان در همدان نسبت به سال گذشته است که بیشترین میزان افزایش مربوط به مرداد و شهریور امسال بوده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: ۹ ماهه سال گذشته ۴۱ نفر در ۴۰ فقره سانحه جان باختند که این آمار در سالجاری به ۵۰ فقره با ۵۳ فوتی رسیده است.

سرهنگ همایی ادامه داد: شمار مجروحان سوانح رانندگی معابر درون شهری همدان در ۹ ماهه امسال سه هزار و ۲۱۷ نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۷۰۷ نفر معادل ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: ۲۲ درصد مجروحان در سر صحنه تصادف، یک درصد حین انتقال و ۷۷ درصد در بیمارستان و مراکز درمانی جان خود را از دست دادند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان افزود: ۵۰ درصد تصادفات در بلوار ها، ۲۵ درصد در راه های اصلی، چهار درصد در جاده های فرعی، پنج درصد در تقاطع ، ۱۱ درصد میدان و مابقی در سایر مسیرهای درون شهری رخ می دهد.

سرهنگ همایی ادامه داد: به دنبال بررسی سهم سازمان ها در بروز تصادفات درون شهری ۶ نهاد در بروز ۳۸ فقره از تصادفات مقصر شناخته شد.

وی گفت: ۲ هزار و ۱۹۳ دستگاه خودرو و یک هزار و ۳۵ دستگاه موتورسیکلت امسال توقیف شد همچنین گواهینامه ۱۵۰ راننده متخلف ضبط شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه ۶ دوربین طرح زوج و فرد غیرفعال هستند افزود: در حال حاضر از دوربین های موجود در سطح شهر چهار دوربین ثبت تخلف ورود به محدوده طرح شامل چهار خیابان اصلی منتهی به میدان اصلی شهر همدان و ۲ دوربین ثبت تخلف سرعت فعال هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha