تمام راه‌های اصلی و روستایی استان اردبیل بازگشایی شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل اعلام کرد: تمام راه‌های اصلی و روستایی این استان که در پی بارش برف طی سه روز گذشته مسدود شده بود، با تلاش ستاد مدیریت بحران استان بازگشایی شده و تردد در آنها جریان دارد.

مهدی خدمتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هم‌اکنون راه ۲۵ روستای کوهستانی استان که طی دیروز و دیشب بازگشایی شده ولی به علت وقوع کولاک دوباره مسدود شده بود، در حال بازگشایی است و تا ساعاتی دیگر ترد در آنها جریان می‌یابد.

وی با اشاره به بارش سنگین برف در استان اردبیل به‌ویژه در مناطق کوهستانی و روستایی گفت که احتمال مسدود شدن برخی راه‌های روستایی و فرعی این استان به علت وقوع کولاک و باد شدید وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل اضافه کرد: شرایط بحرانی بارش سنگین برف در استان رفع نشده و به همین علت شهروندان از تردد غیرضروری در معابر به خصوص در جاده‌های استان پرهیز کنند و از اهالی انتظار می‌رود با پرهیز از ترددهای غیرضروری، اجازه دهند تا شهرداری و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان نسبت به برف‌روبی و پاکسازی جاده ها و معابر اقدام کنند.

وی با اشاره به پیش‌بینی وقوع کولاک در مناطق کوهستانی استان اردبیل بر اساس گزارش هواشناسی افزود: با وجود شدت بارش برف، کولاک و یخبندان، کار خدمات‌رسانی به مردم و به خصوص در راه‌ماندگان و بازگشایی مسیرهای تردد مردم به صورت مستمر در همه مسیرها و جاده‌های اصلی استان جریان دارد.

خدمتی همچنین با اشاره به اسکان ۳۲۰ نفر از شهروندان در راه مانده به علت مسدود شدن مسیرهای جاده ای و امدادرسانی به سه هزار و ۴۳۵ نفر از شهروندان توسط هلال احمر گفت: علاوه بر اعضای ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های متولی ، مردم و روستاییان نیز با تجهیزات خود اقدام به بازگشایی مسیرهای تردد کردند که جای تقدیر دارد.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام مجید کوهی مدیرکل هواشناسی استان اردبیل، سامانه بارشی اخیر منجر به ترمیم ۲۵ درصدی وضعیت بارش‌ها در این استان شده است.

بیشترین تاثیر مثبت این سامانه در شهرستان‌های اردبیل، نمین و مشگین‌شهر ثبت شده به نحوی که این سامانه بارشی به ترتیب موجب بهبود ۳۰ تا ۴۰ درصدی بارش‌های این مناطق نسبت به دوره بلندمدت یا نرمال شده است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل، وضعیت بارش در شهرستان‌های پارس‌آباد، سرعین ، بیله‌سوار، گرمی و انگوت نیز حدود ۲۰ تا ۲۸ درصد بهبود یافته و در سایر شهرستان‌ها نیز تاثیر مثبت این سامانه ۱۲ تا ۱۹ درصد بوده است.

سامانه بارشی که از روز شنبه وارد استان اردبیل شده بود، تا قبل از ظهر دیروز دوشنبه(فردا) در استان فعال بود و به جز دو شهرستان خلخال و کوثر، موجب وقوع بارش برف بین ۲۵ سانتیمتر تا یک متر برف در مناطق مختلف استان اردبیل شد و ذخایر برفی و آبی خوبی را برای استان فراهم کرد.

با خروج این سامانه از استان اردبیل، دمای هوا در منطقه طی دیشب به شکل محسوسی کاهش یافت و دمای ۱۶ درجه سانتیگراد زیر صفر در اردبیل به ثبت رسید ولی دمای هوای اردبیل از صبح امروز افزایش یافته است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل با تاکید بر لزوم مصرف بهینه حامل‌های انرژی اعلام کرد: با توجه به انباشت برف رخداد کولاک برف، رانده شدن برف به سطح جاده و متعاقب آن لغزندگی سطح جاده در برخی مسیرهای مواصلاتی استان احتمال می‌رود.

ارتفاع برف در مناطق مختلف شهرستان‌های اردبیل، سرعین، نیر، نمین و مشگین‌شهر که از ۷۰ سانتیمتر فراتر رفته بود، موجب کندی تردد در معابر شهری و مسدود شدن تعدادی از مسیرهای ارتباطی بین شهری شده و عوامل شهرداری همچنان در حال برفروبی معابر این شهرها هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha