بانک سینا در هرمزگان ۸۷۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه پرداخت کرد

بندرعباس - ایرنا - مدیر بانک سینا منطقه هرمزگان و بوشهر گفت: این بانک از ابتدای سالجاری تاکنون،۸۷۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بنیاد علوی به متقاضیان هرمزگان پرداخت کرده است.

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم قاسمی روز سه‌شنبه در یک نشست خبری افزود: بانک سینا در استان هرمزگان براساس تکالیف بانک مرکزی، تمامی اعتبار درنظر گرفته شده برای وام قرض الحسنه را پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به سایر وام‌های اعطایی این بانک در بخش‌های خدمات، تجارت، مسکن و دیگر سرفصل‌ها ادامه داد: مجموع تسهیلات پرداخت شده بانک سینا در هرمزگان معادل ۱۲۶ درصد منابع جذب شده در استان است و به عبارت دیگر، نه تنها تمام منابع در استان هزینه می‌شود بلکه از منابع خارج از استان نیز در هرمزگان وام پرداخت می‌شود.

به گفته قاسمی، بانک سینا منطقه هرمزگان و بوشهر سال گذشته در بین مناطق ۱۷گانه این بانک، در شاخص‌های کلی شامل رشد منابع، مصارف و کاهش مطالبات رتبه سوم کشور را کسب کرد و میزان تسهیلات معوق (پرداخت نشده) معادل ۱.۸دهم کل تسهیلات پرداختی است.

دعوت مردم به آفتاب

این مسئول اقتصادی با اشاره به اجرای طرح "آفتاب" در بانک سینا از مردم دعوت کرد با پیوستن به این طرح به گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه و نزدیک‌تر شدن به بانکداری اسلامی کمک کنند.

وی توضیح داد: در این طرح افراد براساس میانگین مانده ماهانه حساب خود در بانک سینا می‌توانند وام قرض‌الحسنه دریافت کنند.

مدیر بانک سینا منطقه هرمزگان و بوشهر، زمان سپرده‌گذاری را از یک تا ۱۲ ماه و زمان بازپرداخت وام را ۶ تا ۴۸ ماه و سقف این وام را سه میلیارد ریال اعلام کرد.

قاسمی یادآور شد: در این طرح موجودی حساب قفل یا غیرقابل برداشت نیست و مانند سایر حساب‌ها برای آن کارت عابر بانک صادر می‌شود و انتقال امتیاز وام به بستگان درجه یک از دیگر مزایای آن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha