۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۱۰
کد خبر: 85356214
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

برق ۲۴ روستای بخش مرکزی آستارا وصل شد

۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۱۰
کد خبر: 85356214
برق ۲۴ روستای بخش مرکزی آستارا وصل شد

آستارا - ایرنا - فرماندار شهرستان آستارا گفت: برق ۲۴ روستای بخش مرکزی که به دلیل بارش برف قطع شده بود، وصل شد.

محمدرضا شهاب زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در پی بارش برف از روز شنبه برق و مسیر دسترسی به ۲۷ روستای بخش مرکزی شهرستان مسدود شده بود که هم اکنون با تلاش دستگاه های مربوطه مسیر ۲۱ روستا به صورت تک‌لاین بازگشایی شده است.

وی افزود: برق این ۲۷ روستا نیز در این مدت قطع شده بود که با همت اداره برق شهرستان و همیاری بخشداری مرکزی برق ۲۴ روستا وصل شده است و سه روستای باقی مانده امشب برقرار می شود.

فرماندار شهرستان بندر مرزی آستارا ادامه داد:‌ این روستاها در بخش پایین دست بخش مرکزی است و با توجه به دشواری دسترسی، بازگشایی مسیر روستاهای بالادستی دشوار بود و خوشبختانه بخش عمده مشکل مرتفع شدو الان نیز همه نیروها درصدد امدادرسانی، اتصال برق و بازگشایی راه بقیه روستاها هستند.

شهاب زاده تصریح کرد: با توجه به هشدار هواشناسی در خصوص بارش برف تمهیدات لازم از قبل انجام و آرد و مواد غذایی مورد نیاز همه روستاهای بخش مرکزی تامین شد تا در صورت بسته شدن راه های ارتباطی اهالی مشکلی نداشته باشند.

وی تاکید کرد: از زمان شروع بارش برف در شهرستان حفظ و پایداری گاز منطقه در دستور کار قرار گرفت و با کمک همکاران و همیاری ادارات مرتبط، گاز هیچ یک از روستاها قطع نشد.

رئیس ستاد بحران شهرستان آستارا خاطرنشان کرد: همه زیر ساخت های شهرستان برقرار است و هیچ مشکلی در خصوص آب، گاز، برق و تلفن و همچنین سوخت رسانی بنزین و نفت سفید در شهرستان وجود ندارد.

رئیس ستاد بحران شهرستان آستارا خاطرنشان کرد: در قسمت بالا دستی و ارتفاعات شهرستان آستارا ریزش کوه باعث قطعی موقتی گاز رخ داده بود که به سرعت مشکل برطرف شد.

به دنبال تغییرات جوی و نفوذ سامانه پرفشار سرد و بارش زا از ظهر شنبه و وجود امواج ناپایدار در سطوح فوقانی جو، بارش برف در ارتفاعات کوهستانی غرب استان گیلان و به ویژه محور ارتباطی گردنه حیران آستارا آغاز شد که این مسیر در حال حاضر باز است.

بارش برف نیز در تمامی مناطق گردنه حیران در محور آستارا به اردبیل و نیز راه های روستایی مناطق کوهستانی این محور ادامه دارد و سطح این جاده را لغزنده کرده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha