۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85356221
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تحلیلگر صهیونیست: حماس پیروز میدان نبرد است

۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبر: 85356221
تحلیلگر صهیونیست: حماس پیروز میدان نبرد است

تهران- ایرنا- یک تحلیلگر صهیونیست، مقاومت فلسطین را پیروز میدان نبرد دانست و اذعان کرد که اهداف جنگ علیه غزه تحقق نیافته‌ است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «آوی ایساکاروف» تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» در گزارشی درباره قدرت مقاومت فلسطین نوشت: حماس به مدت ۱۰۲ روز در مقابل حملات اسرائیل مقاومت کرد و به موشک باران ما ادامه می دهد و توانایی نظامی خود را حفظ کرده است.

این تحلیلگر حوزه نظامی- امنیتی رژیم صهیونیستی افزود: بی‌شک حماس پیروز میدان نبرد است، زیرا هدف ما از بین بردن حماس و آزادی اسرایمان بود، ولی به جای رسیدن به این هدف، فقط خانه های اهالی غزه را ویران کردیم.

ایساکاروف به پیش‌شرط مقاومت فلسطین برای شروع مذاکرات تبادل اسرا اشاره و اضافه کرد: «یحیی السنوار» رهبر حماس در غزه به قدری زرنگ است که می خواهد اسرائیل را به دام «آتش بس» بیاندازد و بدون اینکه امتیازی داده باشد، جنگ (علیه غزه) را متوقف کند.

وی از کابینه رژیم صهیونیستی خواست که جنگ علیه مقاومت فلسطین را به خاطر آزادی اسرای صهیونیست متوقف نکند و گفت: حماس حتی در صورت توقف جنگ و برقراری آتش بس نیز، همه اسرای ما را آزاد نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، «گیدون سعر» عضو حزب «اتحاد» و از اعضای کابینه رژیم صهیونیستی نیز امروز اذعان کرد که هنوز مقاومت فلسطین قدرتمند است و شکست نخورده است.

وی افزود: ما همچنان در وضعیت جنگی و از فروپاشی حماس بسیار دور هستیم، اگر کسی فکر می کند که جایگزینی برای حکومت حماس در نوار غزه وجود دارد، بداند که این به آسانی اتفاق نخواهد افتاد.

«هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز دوشنبه شب به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، درباره بی‌برنامگی کابینه در رابطه با جنگ غزه هشدار داد.

رسانه های صهیونیستی همزمان با یکصدمین روز از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه منطقه نوار غزه اذعان کرده بودند که مقاومت فلسطین در حال تقویت کنترل خود بر شمال این منطقه است و ۵۰ درصد آنجا را به کنترل خود بازگردانده است.

این رسانه ها افزودند که دو هفته پیش تنها ۳۰ درصد از مناطق شمالی نوار غزه تحت کنترل رزمندگان مقاومت بود.

حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد صد و دومین روز خود شده که از طرفی شمار شهدای شهروندان فلسطینی به حدود ۲۴ هزار نفر رسیده و از طرف دیگر رژیم اسراییل برای اولین بار در طول عمر ۷۵ ساله تاسیس این رژیم ضربات سهمگینی از چهار گروه مقاومت اسلامی به طور همزمان دریافت کرده و در عین حال به هیچ یک از اهداف ادعایی خود دست نیافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha