۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۴۹
کد خبرنگار: 3091
کد خبر: 85356224
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارسال بیش از سه هزار اثر به چهاردهمین جشنواره فیلم مردمی عمار

اهواز- ایرنا - دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عماربا بیان اینکه سه هزار و ۳۰۰ اثر به جشنواره فیلم عمار ارسال شده است، بیان کرد: این جشنواره با محوریت جبهه مقاومت، فلسطین و غزه برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا مصطفی شالباف روز سه شنبه در نشست خبری چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار استان خوزستان که در دارالعلم آیت اله بهبهانی برگزار شد بیان کرد: جشنواره عمار امسال به صورت رسمی از ۱۰تا ۱۳ بهمن ماه در سینما اکسین اهواز برگزار می شود.

وی افزود: ۷۴ اثر از خوزستان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و ۱۰ اثر نیز به مرحله نهایی راه یافته است؛ این جشنواره در چهار شب با عنوان‌های شعر و هنر، انتخابات و جایگاه مردم در اداره کشور ، انقلاب و روایت تاریخ خوزستان و شب اختتامیه نیز با موضوع فلسطین و مقاومت برگزار می شود.

شالباف با بیان این که امروز به صورت رسمی اکران‌های مردمی جشنواره عمار در اهواز آغاز می شود افزود: آثار ارسالی بسیار با محتوا و تاثیر گذار هستند و امکان این که آثاری از خوزستان برگزیده شود وجود دارد، همچنین به رسم هر سال اکران کننده‌ها و هنرمندان برتر و برگزیده نیز تقدیر می شود.

وی افزود: جشنواره عمار بزرگترین میدان جبهه انقلاب فرهنگی اسلامی و چشم بینا و زبان گویای جبهه مقاومت است که می کوشد به دور از جریانات سیاسی و به دور از باج خواهی‌ها به معرفی ظرفیت‌ها در علوم انسانی و نشان دادن انسان تراز انقلاب بپردازد.

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار ادامه داد: جشنواره عمار هرسال به یکی از محورهای از جمله ایستادگی در جبهه‌های مختلف ، جبهه عدالت خواهی ، جبهه خانواده ، هنر و فرهنگ، اقتصاد و پیشرفت و امسال به جبهه مقاومت مردم فلسطین و مقابله با صهیونیسم و ریشه های مقابله با استکبار می پردازد.

وی گفت: ریشه‌های مقاومت در برابر ظلم در خوزستان به جهاد عشایر خوزستان در مقابل انگلیس و نشانه این رشادت ها را در دار العلم آیت اله بهبهانی می توان یافت، این ریشه‌ها به برکت انقلاب اسلامی مستحکم تر شدند و امثال شهید کربلایی‌پورها و موسی اسکندری ها را به میدان آورد.

جریان مقاومت باید به نسل بعد منتقل شود

مهدی اسکندری فرزند سردار شهید موسی اسکندری نیز در این نشست با بیان این که رسالت جشنواره عمار انتقال جریان مقاومت در زمینه هنر به نسل آینده است افزود: شاید اگر جشنواره عمار از دهه ۶۰ و ۷۰ آغاز می شد بسیاری از مشکلات فرهنگی که الان داریم وجود نداشت .

وی افزود: هدف اصلی جریان مقاومت مبارزه با ظلم است ، ظلمی که از صدر اسلام ادامه پیدا کرده و به ما منتقل شده است، از این رو جریان مقاومت باید به نسل بعد منتقل شود و هرکس در هر جایگاه باید وظیفه خود را به درستی اجرا کند، همانطور که شهید موسی اسکندری در آغاز جنگ ، طرح لشکر قدس را پایه گذاری می کند به این امید که یک روزی نوجوانان آماده مبارزه برای فتح قدس باشند.

مسئول اکران مردمی فیلم عمار نیز در این نشست با اشاره به اکران‌های مردمی فیلم عمار در یک سال گذشته بیان کرد.بعد از انقلاب اسلامی که تولیدات جبهه انقلاب اسلامی بیشتر شد، نحوه توزیع فیلم‌ها مد نظر قرار گرفت لذا تلاش شد این توزیع را به دست مردم بسپارند و مردم فیلم‌های خود را اکران کنند.

زهرا چنگایی افزود: اکران‌های مردمی باعث شد در هر استان شهرهای بدون سینما و روستاهای بدون تجهیزات از امکان دیدن فیلم بهره مند شوند.

وی ادامه داد: فیلم‌ها حتی در مناطق دور افتاده نیز اکران خواهند شد تا از این طریق پیام انقلاب اسلامی به دورترین نقاط منتقل شود.

وی ادامه داد: نکته قابل اهمیت دیگر در اکران فیلم‌های مردمی عمار الگو سازی از برخی شخصیت‌های اثرگذار استان خوزستان بود که از طریق این مستندها و فیلم‌های جشنواره به نسل جوان معرفی شدند.

چنگایی با بیان این که جشنواره عمار فرصتی را فراهم کرد تا از نسل جوان که در عرصه فیلم فعالیت دارند نیز حمایت کنیم افزود: از سال گذشته تاکنون در استان خوزستان نزدیک به ۵۲۸ اکران فیلم در شهرها و روستاها انجام شده که حدود ۵۵ هزار مخاطب در سنین مختلف موفق به دیدن این فیلم ها شدند.

وی افزود: افراد علاقمند و کسانی که می خواهند کار اکران فیلم را انجام دهند بعد از ثبت اکران در سایت www.ekranmardomi.ir می توانند از پشتیبانی و مشاوره و همچنین تجهیزات برای اکران فیلم ها برخوردار شوند.

مسئول اکران مردمی فیلم عمار با بیان این که می کوشیم تا خانواده اکران مردمی گسترش بیشتری پیدا کند ادامه داد: در هر شهری می توانیم اکران کننده ثابت داشته باشیم و نیازمند افرادی هستیم که وارد تیم شود و این کار رو به صورت ثابت انجام دهند.

وی افزود: جشنواره یکی از اهدافش این است که کلیشه ها و سازو کارهای قدیمی را بشکند و در جاهایی که سینما و تلویزیون وجود ندارد اکران های مردمی عمار به آنجا نیز برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha