توقف جنگ غزه سنگ‌بنای هر گفت‌وگویی در منطقه است/حزب‌الله با عقلانیت رفتار می‌کند

تهران-ایرنا- نخست‌وزیر پیشبرد امور (موقت) لبنان در سخنانی توقف جنگ در غزه را سنگ‌ بنای هر گفت‌وگویی در منطقه ارزیابی کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری شهاب، «نجیب میقاتی» در این باره اظهار داشت: بارها و همیشه گفته‌ایم که ما به دنبال راه‌حل‌های دیپلماتیک هستیم.

وی اضافه کرد: ما به تصمیمات و قطعنامه های بین‌المللی درباره لبنان پایبند هستیم و به همه آنها احترام می‌گذاریم.

میقاتی ادامه داد: آتش‌بس در غزه سنگ‌بنای هر گفت‌وگویی در منطقه است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره حزب‌الله لبنان نیز گفت: حزب‌الله از عقلانیت و خرد برخوردار است و منافع لبنان را در اولویت خود قرار می‌دهد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که «عاموس هوکشتاین» مشاور «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با هدف دور کردن حزب‌الله از مرزها به لبنان سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای سرگرم کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

بر این اساس، فرماندهی مقاومت به رزمندگان اختیاراتی داده که آنها را قادر به انجام اقدامات زیادی می‌کند و مقاومت لبنان موفق به وارد کردن خسارات مستقیم به مواضع، جنگ افزارها و سیستم‌های دشمن شده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز معتقدند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha