۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۴۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85356281
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۳۶ طرح صنایع‌دستی و گردشگری ملایر آماده افتتاح است

همدان- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر، ۳۶ پروژه صنایع دستی و گردشگری این شهرستان با یک‌هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

«ابراهیم جلیلی» روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با دهه مبارک فجر ۲۴ کارگاه تولیدی صنایع‌دستی در رشته منبت و ساخت سازهای سنتی در مناطق مختلف این شهرستان از جمله شهر ملایر، روستای دهنو آورزمان و ازناو شروع به کار می‌کنند.

وی افزود: برای راه‌اندازی این کارگاه‌ها سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شد که برای ۶۷ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر ادامه داد: همچنین ۹ فروشگاه مبلمان منبت با زیربنای پنج هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که زمینه اشتغال برای ۲۷ نفر را به صورت مستقیم و ۳۶ نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می‌کند.

جلیلی با اشاره به افتتاح فاز نخست بازارچه مشاغل خانگی در دهه فجر، گفت: این بازارچه در زمینی به مساحت ۲۷۰ مترمربع با اشتغال مستقیم برای ۱۲ نفر و ۲۰ نفر به صورت غیرمستقیم، از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور و اعتبارات استانی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال احداث شده است.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز عملیات اجرایی هتل سه ستاره به متراژ یک‌هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد ریال در پنج طبقه آغاز می‌شود که برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر احداث هتل را یکی از نیازهای ضروری جهان شهر ملایر عنوان و بیان کرد: این هتل در ورودی روستای «ازناو» اخداث خواهد شد.

جلیلی افتتاح فاز نخست مجموعه اقامتی بوم‌گردی سالیز و سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریال با اشتغال ۲ نفر مستقیم و ظرفیت ۲۰ نفر و دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی «آسایش گستر» با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر برشمرد.

به گزارش ایرنا؛ تاکنون بیش از ۳۴۰ اثر تاریخی در شهرستان ملایر شناسایی شده که از این تعداد بیش از ۲۰۰ اثر آن در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha