وزارت بهداشت و درمان ۷۵ هزار نیروی انسانی نیاز دارد

شاهرود - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۷۵ هزار نیرو انسانی در حوزه بهداشت و درمان مورد نیاز است، گفت: مجوز آغاز به کار ۲۵ هزار نفر از سازمان اداری و استخدامی اخذ شد و این تعداد از چند هفته آینده فعالیت خود را شروع می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهروز رحیمی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه آیین معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در استان سمنان بیان کرد: توسعه زیرساخت‌ها در نظام آموزشی برای سال ۱۴۰۳ در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد.

وی به ابلاغیه شورای انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش ظرفیت در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: محدودیت‌هایی در وضعیت زیرساخت‌ها از جمله کلاس آموزشی، دانشکده‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز مهارت آموزی و همچنین ارتقای تخت بیمارستانی که ابزار اصلی برای تربیت دانشجو است، وجود دارد.

رحیمی با بیان اینکه اتمام طرح‌های نیمه‌تمام در اولویت کار وزارت بهداشت و درمان قرار دارد، ابراز کرد: راه‌اندازی ۱۵ هزار تخت خوابگاه مجردی و ساخت بیش از یکهزار واحد خوابگاهی متاهلی در سراسر کشور در دستور کار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: ساخت خوابگاه‌های متاهلی در اولویت کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه همواره علم‌آموزی رو به رشد است و نیازها در این زمینه تمامی ندارد، اظهار کرد: با همکاری سازمان برنامه و بودجه امیدواریم بخشی از مشکلات زیرساختی در سال آینده برطرف شود.

امروز در آیینی، از خدمات ۲ ساله حسین شیبانی قدردانی و ایاد بهادری منفرد به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود معرفی شد.

دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سال ۱۳۵۰ با عنوان آموزشگاه بهیاری زیر نظر جمعیت هلال احمر فعالیت خود را آغاز کرد و سال ۱۳۵۲ زیر نظر وزارت بهداری آن زمان به مدرسه عالی مامایی تغییر نام یافت. سال ۱۳۶۱ با نام دانشکده پرستاری و مامایی شهید باهنر و از سال ۱۳۷۱ با عنوان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با هفت معاونت، ۲ شبکه بهداشت، ۲۰ پایگاه امداد جاده‌ای، یک پایگاه امدادهوایی، ۶۴ خانه بهداشت و ۱۶۰ عضو هیات علمی، زیر نظر مستقیم وزارت بهداشت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

دانشکده‌های پزشکی، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و بهداشت با بیش از ۲ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فعال است.

شاهرود و میامی در شرق استان سمنان در پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha