۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۴۷
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85356312
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تحلیلگر صهیونیست: وقت ما روبه اتمام است/نتانیاهو نگران سقوط کابینه است نه اسرا

تهران-ایرنا- یک تحلیلگر صهیونیست معتقد است نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به خاطر نگرانی از سقوط کابینه، به جنگ علیه غزه ادامه می‌دهد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «آوی کالو» استاد دانشگاه رایشمن در سرزمین های اشغالی و بازنشسته واحد اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رادیوی این رژیم اعلام کرد: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر به خاطر نگرانی از فروپاشی کابینه خود، مایل به توافق با حماس نیست.

وی با اشاره به انتشار ویدئوی اسرای صهیونیست از سوی مقاومت فلسطین، انتشار این ویدئوها را ناشی از تحت فشار بودن گروه های مقاومت ندانست و افزود: این ویدئوها حاکی از اقتدار حماس (بعد از بیش از ۱۰۰ روز جنگ علیه غزه) است.

این تحلیلگر حوزه امنیتی-نظامی رژیم صهیونیستی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا فشار نظامی تل‌آویو موجب آزادی اسرای صهیونیست خواهد شد، گفت: به میزانی که فشار نظامی ارتش بیشتر می شود احتمال آزادی اسرا نیز کمتر می شود زیرا حماس را به آزاد نکردن آنها ترغیب می کند.

«کالو» تحقق ۲ هدف اعلامی کابینه نتانیاهو برای نابودی مقاومت فلسطین و آزادی اسرا را ممکن ندانست و گفت: گذشت زمان نشان داد که رسیدن به هر ۲ هدف ممکن نیست.

وی به اضمحلال تدریجی قدرت ارتش رژیم صهیونیستی در غزه و عقب نشینی نیروهای آن از این منطقه اشاره کرد و گفت: گذشت زمان به نفع ما نیست و وقت ما روبه اتمام است.

استاد حوزه امنیت دانشگاه رایشمن در سرزمین های اشغالی گفت: هرچه می گذرد ناکارآمدی معادله فشار نظامی بیشتر معلوم می شود و سردرگمی کابینه برای انتخاب راهبرد جنگ (علیه غزه) بیشتر می شود.

«کالو» با بیان اینکه عقب نشینی و توافق با مقاومت فلسطین یکی از گزینه های مطرح در کابینه است، گفت: شخص نتانیاهو مایل به پیگیری گزینه توافق با حماس نیست زیرا فکر می کند که این موضوع به سقوط کابینه وی منجر خواهد شد.

این تحلیلگر حوزه امنیتی-دفاعی، آزادی اسرای صهیونیست را خواست توده صهیونیست ها دانست که موجب تشدید شکاف میان سران رژیم صهیونیستی شده است.

به گزارش ایرنا، بعد از عملیات روانی مقاومت فلسطین در انتشار ویدئوی جدیدی از اسرای صهیونیست و به موازات آن، شکست ارتش رژیم صهیونیستی در میدان نبرد و عقب نشینی از شمال غزه، فشار افکار عمومی در سرزمین های اشغالی بر کابینه نتانیاهو افزایش یافته است.

بیشتر رسانه های رژیم صهیونیستی امروز مطالبی درباره شکست ارتش این رژیم در غزه و پیروزی مقاومت فلسطین منتشر و خواستار مذاکره با حماس و دیگر گروه های مقاومت برای آزادی اسرای صهیونیست شدند.

«آوی ایساکاروف» تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نیز امروز در گزارشی درباره قدرت مقاومت فلسطین نوشت: حماس به مدت ۱۰۲ روز در مقابل حملات اسرائیل مقاومت کرد و به موشک باران ما ادامه می دهد و توانایی نظامی خود را حفظ کرده است.

این تحلیلگر حوزه نظامی- امنیتی رژیم صهیونیستی افزود: بی‌شک حماس پیروز میدان نبرد است، زیرا هدف ما از بین بردن حماس و آزادی اسرایمان بود، ولی به جای رسیدن به این هدف، فقط خانه های اهالی غزه را ویران کردیم.

«گیدون سعر» عضو حزب «اتحاد» و از اعضای کابینه رژیم صهیونیستی نیز امروز اذعان کرد که هنوز مقاومت فلسطین قدرتمند است و شکست نخورده است.

وی افزود: ما همچنان در وضعیت جنگی و از فروپاشی حماس بسیار دور هستیم، اگر کسی فکر می کند که جایگزینی برای حکومت حماس در نوار غزه وجود دارد، بداند که این به آسانی اتفاق نخواهد افتاد.

«هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز دوشنبه شب به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، درباره بی‌برنامگی کابینه در رابطه با جنگ غزه هشدار داد.

رسانه های صهیونیستی همزمان با یکصدمین روز از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه منطقه نوار غزه اذعان کرده بودند که مقاومت فلسطین در حال تقویت کنترل خود بر شمال این منطقه است و ۵۰ درصد آنجا را به کنترل خود بازگردانده است.

این رسانه ها افزودند که ۲ هفته پیش تنها ۳۰ درصد از مناطق شمالی نوار غزه تحت کنترل رزمندگان مقاومت بود.

حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد صد و دومین روز خود شده که از طرفی شمار شهدای شهروندان فلسطینی به حدود ۲۴ هزار نفر رسیده و از طرف دیگر رژیم اسراییل برای اولین بار در طول عمر ۷۵ ساله تاسیس این رژیم ضربات سهمگینی از چهار گروه مقاومت اسلامی به طور همزمان دریافت کرده و در عین حال به هیچ یک از اهداف ادعایی خود دست نیافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha