۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۳۳
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85356435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سد معبر مغازه‌ها در اصفهان بیش از ۱۸ هزار تذکر در پی داشت
عکس تزیینی است

اصفهان - ایرنا - مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: سد معبر مغازه‌ها در این کلانشهر در ۹ ماه امسال سبب ۱۸ هزار و ۴۲۶ مورد تذکر از سوی ماموران ما شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله ابوطالبی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تعداد تذکرات ماموران پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان در سال گذشته به مغازه‌های متخلف در زمینه سد معبر ۳۰ هزار و ۶۱۳ مورد بود.

وی اضافه کرد: این تعداد در سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ مورد ثبت شد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: سد معبر فروشگاه‌ها در ۹ ماه امسال همچنین پنج هزار و ۷۸۷ اخطار را به همراه داشت و این رقم در سال قبل افزون بر هفت هزار و ۵۰۰ مورد به ثبت رسید.

ابوطالبی تصریح کرد: این تخلف از ابتدای سال تا آخر آذر امسال سبب حمل بار ۶۶۱ فروشگاه به انبار( به عنوان جریمه) توسط ماموران ما شد و این مقوله در سال قبل ۵۲۶ مورد بود.

وی گفت: از سوی دیگر بیش از ۱۷ هزار رفع تخلف از سوی مالک یا متصدی فروشگاه در ۹ ماه امسال داشتیم و این رقم در سال قبل رقمی بیش از ۲۶ هزار مورد را به خود اختصاص داد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به ممنوع بودن عرضه قلیان در پارک ‌های حاشیه رودخانه زاینده رود خاطرنشان کرد: ماموران ما روزانه در هر یک از پنج منطقه شهرداری مُشرف به رودخانه در این شهر از ۱۵۰ تا ۲۰۰ قلیان را جمع آوری و به انبار منتقل می‌کنند با این حال باز هم شاهد کرایه قلیان به مشتریان در این نواحی هستیم.

ابوطالبی با اشاره به فعالیت متکدیان و کودکان خیابانی در اصفهان به عنوان یک آسیب اجتماعی افزود: در ۹ ماه امسال حدود ۹۵۰ مورد جمع آوری این افراد را داشتیم، اما باز هم شاهد فعالیت آنان هستیم که می‌طلبد ۱۳ دستگاه اجرایی مرتبط با این آسیب مشارکت و همکاری بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: نقص در قانون، تناقض یا نبود شفافیت لازم در قوانین مرتبط با این آسیب در برخی دستگاه‌ها وجود دارد و همین امر سبب شده است در شهرهای مختلف کشور همچون اصفهان فعالیت متکدیان و کودکان خیابانی دیده شود یا حتی افزایش یابد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان اظهارداشت: این مجموعه متفاوت از سایر اداره‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری‌های کشور، دارای یک کلانتری اختصاصی برای پیگیری امور مرتبط است، با این وجود همکاری بیشتر نهادهای مختلف را نیاز داریم.

به گزارش ایرنا، کلانشهر اصفهان بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت و ۱۵ منطقه شهرداری دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha