مکرون: ۴۰ موشک کروز دوربرد اسکالپ به اوکراین خواهیم داد

تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، گفت: در هفته‌های آینده ۴۰ موشک کروز دوربرد اسکالپ و صدها بمب را در اختیار اوکراین خواهیم گذاشت.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری ان‌اچ‌کی، مکرون در یک کنفرانس خبری در دفتر ریاست جمهوری فرانسه، با اعلام اینکه پاریس و کی‌یف یک قرارداد امنیتی امضا خواهند کرد، تاکید کرد: در جریان بازدید آتی خود از اوکراین در ماه فوریه، نهایی شدن این توافقنامه امنیتی دو جانبه را اعلام خواهم کرد.

به نوشته ان‌اچ‌کی، کشورهای گروه هفت در بیانیه مشترکی در ژوئن ۲۰۲۳ هر یک توافق کردند که حمایت امنیتی بلندمدت از اوکراین را در دستور کار خود قرار دهند.

بر اساس همان بیانیه، انگلیس نیز روز جمعه توافقنامه امنیتی جدیدی با اوکراین امضا کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha