رستمی: خودباوری و مقاومت مردم غزه نتیجه آموزه‌های مکتب سردار دل‌ها است

تهران- ایرنا- دارنده نشان طلای پارالمپیک توکیو با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: سردار دل‌ها سال‌ها در زمینه ترویج تفکر مقاومت زحمات زیادی کشید و اکنون این تلاش او ثمربخش بوده و ملت فلسطین را به یک خودباوری رسانده که اقدامات آنان رژیم اشغالگر قدس را سردرگم کرده است.

روح‌الله رستمی دارنده نشان طلای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: رهبر انقلاب تعبیر زیبایی درباره حاج قاسم دارد. شناخت مکتب حاج قاسم را لازمه شناخت سردار دل‌ها دانستند. مکتب حاج قاسم چیزی جز کمک به مرحومین و مظلومین نیست. سردار دل‌ها سال‌ها در زمینه ترویج تفکر مقاومت زحمات زیادی کشید و اکنون این تلاش او ثمربخش بوده و ملت فلسطین را به یک خودباوری رسانده است که اقدامات آنان رژیم اشغالگر قدس را سردرگم کرده است. این رژیم بعد از شکست‌های متوالی در برابر مقاومت مردمی غزه دست به جنایات زیادی زدند تا بتوانند این مقاومت را بکشنند.

وی ادامه داد: مکتب حاج قاسم باید در ورزش گسترش پیدا کند. من به همراه شماری از ورزشکاران و قهرمانان به عنوان سفیران فرهنگی انتخاب شدیم. وظیفه سنگینی است اما باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا نکات ارزشی و فرهنگی در ورزش ترویج پیدا کند. حضرت آقا نیز در دیدار با ورزشکاران و مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی نیز بر این مهم تاکید داشتند. بخشی از این ارزش‌ها حمایت از مظلومین است که امروز مردم فلسطین مصداق بارز آن هستند. البته ورزشکاران ما در چند دهه گذشته همواره حامی و پشتیبان آرمان‌های فلسطین بودند.

دارنده نشان طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو در خصوص شرایط و آمادگی خود برای حضور در پارالمپیک پاریس عنوان کرد: اردوهای زیادی زیر نظر حسین توکلی سرمربی تیم ملی داشتیم که به صورت مستمر ادامه خواهد داشت. در چند گزینشی پارالمپیک شرکت کردم و شرایط خوبی هم دارم، ۲ مسابقه کسب سهمیه پارالمپیک را نیز پیش رو داریم که امیدوارم با ثبت بهترین رکورد جواز حضور در پاریس را کسب کنم. در آوردگاه پاریس به دنبال آن هستم تا ضمن کسب نشان طلای دسته ۸۰ کیلوگرم در این دسته رکوردشکنی هم کنم.

رستمی که نشان برنز پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن را در کارنامه دارد در واکنش به خداحافظی احتمالی خود در سال ۲۰۲۴ گفت: بعد از پارالمپیک پاریس در این خصوص تصمیم خواهم گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha