ونزوئلا: تحریم‌های آمریکا، نسل‌کشی اقتصادی است

تهران- ایرنا- معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا تاکید کرد تحریم‌های اعمال شده توسط دولت آمریکا علیه مردم ونزوئلا مصداق یک نسل‌کشی اقتصادی است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، دلسی رودریگس معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تله‌سور، اقدامات قهری که آمریکا علیه کشورش اعمال می‌کند را محکوم و خاطرنشان کرد که در بحبوحه جنگ اقتصادی، ونزوئلا به لطف وحدت ملی پیشرفت کرده است.

وی اظهار داشت: ۲۰۲۳ سال سختی بود، اما در همه زمینه‌ها شاهد پیشرفت بودیم.

وی افزود: افزایش تولید ناخالص داخلی در پایان سال ۲۰۲۳، ۵ درصد بود، در حالی که همه بخش‌ها تلاش می‌کنند تا رشد اقتصادی در طول سال ۲۰۲۴ از ۸ درصد فراتر رود.

در همین راستا، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا نیز در گزارش سالانه خود خطاب به مردم این کشور، بر هماهنگی میان بخش‌های مختلف برای برداشتن گام‌های رو به‌جلو تاکید کرد.

وی گفت: ایالات متحده و امپریالیسم آمریکا، ۹ سال است که به طور غیرقانونی و سیستماتیک، حقوق اقتصادی، تجاری و انسانی را زیر پا می‌گذارد. امپریالیسم آمریکایی هر روز با حفظ بیش از ۹۳۰ تحریم جنایتکارانه، غیراخلاقی و غیرقانونی، حقوق بشر مردم ما را زیر پا می‌گذارد.

مادورو تاکید کرد که با وجود تحریم‌ها، دولت وی حفاظت از شهروندان را تضمین می‌کند.

بر اساس برآوردهای سازمان‌ها و نهادهای مختلف، به دنبال لغو تدریجی تحریم‌های آمریکا که ونزوئلا را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، اقتصاد این کشور آمریکای جنوبی در سال ۲۰۲۴، بالاتر از میانگین منطقه‌ای رشد خواهد کرد.

در این راستا، دولت ونزوئلا اعلام کرده است که ۷۷.۴ درصد از بودجه ملی را در سال ۲۰۲۴ به سرمایه گذاری اجتماعی اختصاص خواهد داد؛ دلسی رودریگس پیشتر (۱۳ دسامبر/ ۲۲ آذر) هنگام ارائه پیش‌نویس قانون بودجه برای سال مالی ۲۰۲۴ در پارلمان گفت: ما این بودجه را تخصیص می‌دهیم تا بتوانیم منابع خود را به جایی هدایت کنیم که آسیب‌پذیرترین افراد هستند. وی همچنین لغو کامل تحریم‌ها را خواستار شد، چرا که «سرور اجتماعی، توسعه و آینده، حق مقدس ونزوئلا است».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha