۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۱۰
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85356890
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: ایجاد شهرک های صنفی در کردستان با تشکیل تعاونی دنبال شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: ایجاد شهرک های صنفی در استان در قالب تعاونی یا واگذاری آن به سرمایه گذار پیگیری شود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز چهارشنبه در جلسه کارگروه رسیدگی به ایجاد شهرک‌های صنفی و ساماندهی مشاغل و اصناف آلاینده استان در سنندج اظهار کرد: موضوعات متنوعی در این جلسه مطرح شد و نیاز است فرآیند انجام فعالیت ها شفاف و مشخص شود.

وی افزود: هر قطعه زمینی که برای شهرک صنفی در نظر گرفته می شود باید در کمیسیون های زیربنایی و تبصره یک ماده یک مطرح و استعلام لازم گرفته شود تا زمان و انرژی اعضا صرف اراضی که با مشکل قانونی مواجه هستند، نشود.

استاندار کردستان ادامه داد: بهترین حالت پیگیری امورات مربوط به واحدهای آلاینده فعالیت در قالب شرکت تعاونی است که با این اقدام امکان سوءاستفاده کمتر و مشارکت هم بیشتر خواهد بود یا اینکه همه کار به یک سرمایه گذار واگذار شود.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه در ضرورت انتقال صنوف آلاینده به خارج از محدوده شهری تردیدی نیست، گفت: شرایط در مرکز استان و در سایر شهرها از لحاظ استقرار واحدهای آلاینده در محیط شهری مطلوب نیست و وجود این واحدها علاوه بر آلایندگی موجب ایجاد جلوه نازیبایی در سیما و منظر شهری شده است.

زارعی کوشا ادامه داد: وقتی انجام کاری ضرورت دارد اگر اجرایی نشود بیانگر ناتوانی متولیان و مسئولان مربوطه است لذا این مبحث به طور جدی باید مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ابتدای کار در انتقال صنوف آلاینده و ایجاد شهرک های صنفی مشخص نیست، افزود: اداره کل صمت با همکاری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کلیت کار را مشخص کنند تا براساس آن گام های بعدی برداشته شود.

استاندار کردستان بر طراحی مکان انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهرها تاکید کرد و یادآور شد: یکی از مسائل مهم در اجرای هر پروژه ای این است که باید هدف ماندگاری آن باشد به عبارتی می توان هر پروژه عمرانی دارای شرایط را تبدیل به نماد و معرف یک منطقه کرد.

زارعی کوشا بیان کرد: بسیاری از کارهایی که سابقه طولانی در مطرح کردن و پیگیری آنها وجود دارد و هنوز هم به نتیجه ای نرسیده باید تا پایان سال جاری تعیین تکلیف شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم اظهار کرد: با توجه به تعداد واحدهای صنفی و آلاینده ای که در استان باید به خارج از شهرها منتقل شوند به ۳۵۲ هکتار زمین در قالب اراضی ملی نیاز داریم.

کیومرث حبیبی بیان کرد: در بازنگری طرح های جامع و تفصیلی شهرهای استان باید مشکلات مربوط به تهیه زمین برای شهرک های صنفی و دیگر موارد مربوطه به خوبی دیده شود و می طلبد دستگاه های مرتبط در این رابطه نگاه ویژه ای داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha