هوا در جنوب آذربایجان‌غربی بازهم سردتر شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: دمای هوا در شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی بین ۲ تا سه درجه سانتی‌گراد کاهش یافته و هوای زمستانی در منطقه حاکم است.

اردلان محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با خروج سامانه بارشی از جنوب آذربایجان‌غربی، علاوه بر حاکم شدن جوی آرام، روند کاهش دمای هوا در این منطقه شروع شده و طی شبانه روز گذشته دمای هوا به طور میانگین ۲ تا سه درجه سانتی‌گراد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در این مدت حداقل دمای هوای بوکان از مثبت یک به منفی یک درجه، شاهین‌دژ و میاندوآب از مثبت یک به منفی ۲ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: این وضعیت پایداری هوا تا پایان هفته جاری تداوم دارد و آسمان منطقه صاف و در برخی ساعات با پوشش ابر ضعیف و وزش باد ملایم همراه خواهد بود.

محمدپور افزود: در شبانه‌روز گذشته نقده با حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و تکاب و سلماس با حداقل دمای منفی پنج درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین یک و ۹درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha