تولیت آستان قدس رضوی: مناظرات امام رضا(ع) راه هدایت را برای پیروان سایر ادیان گشوده است

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: مطالعه و تحلیل مناظرات امام رضا(ع) به لحاظ محتوا و شیوه قابل توجه است و می‌تواند برای همه الگوی اطمینان بخشی ارائه کند، این مناظره‌ها راه هدایت را برای پیروان سایر ادیان و مذاهب می‌گشاید.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد مروی روز چهارشنبه در آیین آغازین دومین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان در مشهد افزود: توجه به نوع و محتوا و شیوه مناظرات امام رضا(ع)، می‌تواند الگوی موفقی پیش روی ما قرار دهد.

مناظره‌های امام رضا(ع) یا به تعبیر دیگر، "مجالس الرضا، مناظرات الرضا و احتجاج الرضا" به مجموعه مناظره‌هایی گفته می‌شود که به درخواست و دستور مامون در کاخ وی تدارک می شد و امام رضا(ع) را در مقابل علمای مذاهب مختلف اعتقادی و کلامی می نشاند.

وی ادامه داد: تا وقتی در موضوع گفت‌وگوی ادیان در حوزه مسایل علمی، مباحث دانشگاهی و حوزه‌ های علمیه مشغول باشیم مانعی پیدا نمی‌شود اما جایی که بخواهیم این بحثها را به صورت عملی در جامعه پیاده کنیم دشمن به میدان آمده و مشکلات و موانع ایجاد می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: همزمان با کار علمی و محتواسازی به منظور گسترش گفت‌ و گوی ادیان باید مقابل کسانی که به دنبال ایجاد منازعه بین ادیان هستند باید راهکار داشت.

مروی با بیان این که همه ادیان برای هدایت و رشد جامعه انسانی آمده‌اند افزود: تفاوت ادیان در مرتبه آنها و برای رعایت اقتضائات زمان است.

وی با اشاره به برگزاری دومین همایش بین‌المللی ادیان گفت: رهبر معظم انقلاب همیشه در مواجهه با گزارشها و ساحتهای مختلف اجرایی، علمی و دینی، از نتیجه و خروجی آنها سوال می‌کنند از این رو ما نیز نباید فقط به برگزاری همایش اکتفا کنیم و به دنبال امتداد تحقق اجتماعی اهداف آن در جامعه باشیم.

دومین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان امروز در محل بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.

روش شناسی گفت و گوی بین ادیان و بخش خانواده با عناوین راهبردهای الهیاتی در نگهداشت خانواده، همگرایی ادیان در برابر تهدید خانواده، ادیان و انگاره‌های خانواده، الهیات جنسیت، مواجهه ادیان با ساختارهای رقیب خانواده، مواجهه ادیان با نقش های خانواده و مواجهه ادیان با سیاست‌های زبانی جنسیتی از جمله محورهای این همایش است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha