حرکت چرخ تولید در شهرک‌های صنعتی فارس؛ گره‌گشایی از مشکلات ۱۲۹ واحدتولیدی

شیراز-ایرنا-از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ نشست کمیته تسهیل و رفع موانع تولید در شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس برگزار و در این نشست ها به مسائل و مشکلات ۱۲۹ واحد تولیدی و صنعتی رسیدگی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از مهمترین رویکردهای دولت سیزدهم برای احیای واحدهای تولیدی و حمایت از فعالان اقتصادی برگزاری مستمر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌های مختلف کشور است.

نشست‌های مربوط به این کارگروه در فارس هر هفته در روزهای سه‌شنبه به ریاست استاندار فارس و دبیری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و با هدف تسریع در رسیدگی به مشکلات سرمایه‌گذاران، توسعه و رونق کسب و کارها و افزایش اشتغالزایی تشکیل می‌شود؛نشست‌هایی که از ابتدای سال جاری تاکنون منجر به رفع مشکلات یک هزار و ۷۸ واحد تولیدی شده است.

تشکیل این نشست ها در استان فارس محدود به استانداری نمی‌شود بلکه کارگروه یاد شده در شهرک‌های صنعتی نیز برای رسیدگی به موضوعات و مشکلات سرمایه‌گذاران و متقاضیان سرمایه‌گذاری در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ارائه خدمات کارشناسی برگزار می‌شود.

در حقیقت صنعتگران مستقر در شهرک‌های صنعتی استان که متقاضی طرح مشکلات در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هستند می‌توانند با مراجعه به معاونت صنایع کوچک نسبت به تکمیل فرم مربوط اقدام کنند.

ارایه پیشنهاد اصلاح قوانین، مقررات، ضوابط و رویه‌های مرتبط با تولید و خدمات در زمینه‌های تسهیل امور سرمایه گذاری، بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص حل و فصل مشکلات واحدهای صنعتی به منظور استمرار و ارتقا تولید و اشتغال، بررسی و تصمیم‌گیری درخصوص رفع مشکلات واحدها و طرح‌های صنعتی وانعکاس موارد تصمیم گیری خارج از حیطه وظایف سازمان به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، بخشی از وظایف این کارگروه است.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴نشست کمیته تسهیل و رفع موانع تولید در شرکت شهرکهای صنعتی فارس برگزار و در این جنشست ها به مسائل و مشکلات ۱۲۹واحد تولیدی و صنعتی رسیدگی شده است.

اخیراً نیز چهاردهمین نشست کمیته تسهیل و رفع موانع تولید شرکت شهرکهای صنعتی فارس در سال ۱۴۰۲ برگزار و به مشکلات ۱۱ فعال صنعتی تولیدی رسیدگی شد.

در این نشست مشکلات صنعتگران در حوزه‌های مختلف ساخت وساز، دریافت پایان کار، تجمیع و تفکیک، اقساط معوقه، صدور جواز ساخت، درخواست تجمیع، ترهین اسناد و تغییر کاربری بررسی و رسیدگی شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در این نشست بر اهتمام ویژه به منظور رفع مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی با هدف دستیابی به رُشد تولید و ایجاد اشتغال پایدار خبرداد و گفت: از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به صنعتگران استفاده می‌کنیم.

سید مسعود عظیمی افزود: بخشی از مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان در ارتباط با سایر دستگاه‌های اجرایی است و همگرایی بین مدیران دولتی و بخش خصوصی ضرورت دارد.

وی که معتقد است کلید حل مشکلات اقتصادی حمایت از تولید است گفت: در این مسیر در کنار صنعتگران قرار داریم تا بتوانیم درحد امکان نسبت به حل مشکلات واحدهای صنعتی اقدام کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha