واشنگتن اقدامات ضدتروریستی ایران را برنمی‌تابد/ بلینکن: دولت کردستان عراق شریک آمریکاست

تهران – ایرنا - همزمان با اینکه کارشناسان و صاحب‌نظران عراقی، اربیل را مرکز موساد معرفی کرده و بغداد نیز به دنبال خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق بوده، وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به سیاستهای بی‌ثبات‌کننده واشنگتن در منطقه از دیدار با نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق خبر داد و دولت اربیل را شریک نزدیک واشنگتن خواند.

به گزارش ایرنا، «آنتونی بلینکن» رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در صفحه کاربری خود در شبکه ایکس(توییتر سابق) نوشت که گفت‌وگوی وی با مسرور بارزانی، پس از حمله ایران به اقلیم کردستان عراق انجام شد.

بلینکن با انتشار تصویری از این دیدار که در حاشیه اجلاس داووس انجام شد، افزود: دولت منطقه کردستان (عراق) یکی از شرکای نزدیک (آمریکا) بوده و آمریکا تجاوز ایران را به صراحت محکوم می کند.

این موضع‌گیری وزیر خارجه آمریکا در حالی مطرح شده است که بسیاری از تحلیل‌گران و کارشناسان ریشه اصلی ناامنی و اقدامات بی‌ثبات‌کننده در خاورمیانه را آمریکا و اسرائیل معرفی اند.

در این میان سفیر ایران در سازمان ملل شب گذشته در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل درباره عملیات ضد تروریستی بامداد ۲۶ دی ایران در سوریه و عراق اعلام کرد: عملیات ضدتروریستی جمهوری اسلامی ایران ضروری و متناسب با هدف قرار دادن دقیق پایگاه های گروه های تروریستی و رعایت کامل تعهدات بین المللی ایران به ویژه حقوق بشردوستانه بین المللی انجام گرفته است.

امیر سعید ایروانی در نامه به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و سفیر فرانسه به عنوان رئیس دوره ای شورای امنیت اعلام کرد: مایلم به اطلاع برسانم که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان اصلی تروریسم، در اجرای عملیات حق ذاتی خود برای دفاع از خود بر اساس قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد، عملیات ضد تروریستی را انجام داد. این عملیات شامل حملات هدفمند علیه پایگاه ها و تأسیسات گروه های تروریستی مستقر در سوریه و عراق است.

سفیر ایران در سازمان ملل تصریح کرد: عملیات ضدتروریستی ایران در واکنش به حملات دلخراش تروریستی اخیر در کرمان که منجر به شهادت بیش از ۱۰۰ غیرنظامی بی گناه از جمله کودکان و زنان و مجروح شدن بسیاری دیگر شد بود و گروه‌های تروریستی مرتبط با داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته بودند، انجام شد. خوشبختانه حملات مذموم تروریستی در کرمان با محکومیت شدید و متفق القول اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد مواجه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha