افزایش اجاره بهای مسکن بیش از ۲۰ درصد تخلف است

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: افزایش اجاره بهای مسکن بیش از ۲۰ درصد تخلف است و املاکی‌های استان حق انعقاد قرارداد بیش از این میزان را در سال جاری ندارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا عباس‌زاده روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خراسان جنوبی اظهار کرد: بازار مسکن استان از نظر انجام نشدن معاملات مسکن در رکود به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه مسکن از موضوعات مهمی است که مردم ما در سطح جامعه برای خرید و اجاره آن درگیر هستند، بیان کرد: دولت هم در خصوص تعادل بازار مسکن ۲ و سه تا آیتم را در دستور کار خود قرار داده‌ است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با تولید مسکن در طرح نهضت ملی مسکن به‌ دنبال متعادل کردن بازار مسکن هستیم.

وی با اشاره به اینکه دولت تولید و عرضه مسکن در بازار را مدیریت می‌کند، بیان کرد: در این راستا طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار دولت قرار گرفت و جزو اولویت‌های دولت است.

عباس‌زاده به راه‌اندازی سامانه ثبت قرارداد اجاره مسکن و دریافت کد رهگیری رایگان در سال جاری اشاره کرد و گفت: متقاضیان با ورود به آن می‌توانند به صورت رایگان اقدام به ثبت قراردادهای اجاره‌بها خود و دریافت کدرهگیری کنند.

وی عنوان کرد: با راه‌اندازی رسمی این سامانه، مالک و مستاجر بدون مراجعه به بنگاه و در یک روند کاملا شفاف و قانونی و تنها با درج اطلاعات خود در سامانه می‌توانند نسبت به ثبت قراردادهای خود و دریافت کد رهگیری به صورت قانونی و رایگان اقدام کنند.

افزایش اجاره بهای مسکن بیش از ۲۰ درصد تخلف است

عباس‌زاده با تاکید بر اینکه املاکی‌ها بیشتر از ۲۰ درصد حق انعقاد قرارداد اجاره بها را در سال جاری ندارند، بیان کرد: تعزیرات حکومتی متولی صدور رای و رسیدگی به تخلفات اقتصادی در بخش‌های مختلف است و افزایش بیش از ۲۰ درصد تخلف است.

وی عنوان کرد: علاوه بر این دولت با در نظر گرفتن مالیات بر خانه‌های خالی در زمینه تعادل بخشی بازار مسکن وارد شده، به مالکان خانه‌های خالی در استان به صورت پیامکی تذکر ارسال شده تا هرگونه اعتراض آنان عنوان و رسیدگی شود.

پلمب ۹ واحد مشاور املاک در خراسان جنوبی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی هم گفت: در خراسان جنوبی ۷۸۰ مشاور املاک فعال داریم که در سال جاری از این واحدها ۵۳۵ بازرسی انجام شده‌ است.

علی محدثی‌نژاد افزود: به دلیل تخلف در قیمت معامله در سال جاری ۹ واحد مشاور املاک در خراسان جنوبی پلمب شد و واحدهای متخلف مشاور املاک به پرداخت ۲۹ میلیارد و ۸۸۴ میلیون ریال محکوم شدند.

مسئول کمیته نرخ‌گذاری اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم با اشاره به وجود هزار و ۷۵ واحد مشاور املاک در خراسان جنوبی، گفت: از این تعداد ۷۹۶ واحد فعال و ۲۷۹ واحد منقضی شده است.

جعفر کاووسی افزود: از ابتدای سال جاری ۲۸ پروانه مشاور املاک جدید در استان صادر شده که ۲۱ واحد متعلق به شهرستان بیرجند و مابقی متعلق به سایر شهرستان‌های استان بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha