استاندار: صنعت و آموزش در آذربایجان‌غربی هم‌مسیر شوند

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: صنعتگران و تولیدکنندگان آذربایجان‌غربی در راستای آموزش مهارت آموزی، دانش‌آموزان و دانشجویان را همراه خود کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در جلسه شورای اشتغال استان اظهار کرد: مهمترین گام‌هایی که در راستای تکمیل زیر ساخت‌های آموزشی باید برداشت صرفا جهت ایجاد عدالت آموزشی است تا همه سطوح جمعیتی در نظام آموزشی جایگاه یکسانی داشته باشند.

وی افزود: آموزش مهارت آموزی در کشورهای توسعه یافته یک اصل پایدار است و در کشور ما نیز این موضوع جایگاه ویژه‌ای دارد بنابراین آذربایجان‌غربی نباید از قطار توسعه آموزشی جا بماند.

وی با اشاره به تاثیر صنعتگران در توسعه آموزشی گفت: واحدهای تولیدی و صنعتگران با همگام کردن دانش آموزان و دانشجویان و با ایجاد بستر متناسب با فضای صنعت و آموزش می‌توانند اعتبار علمی آینده صنعت را نیز در این استان تضمین کنند.

معتمدیان با بیان اینکه باید خلاهای آموزشی مهارتی در آذربایجان‌غربی شناسایی شود افزود: سازمان فنی حرفه‌ای یک ماه فرصت دارد تا با شناسایی این خلاها بر اساس مزیت‌های هر شهرستان از جمله کشاورزی، زنبورداری، گلخانه و شیلات مدار مهارت آموزی را با همکاری دیگر نهادها تبیین کند.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان‌ها و مناطقی که نیاز به آموزش مهارت اموزی دارند باید به صورت تخصصی شناسایی شوند افزود: شورای مهارت اموزی در طول ۲ ماه باید از طریق اتاق بازرگانی، اصناف و بخش خصوصی نیازسنجی لازم را انجام دهد و میزان نیاز واقعی رشته‌ مشخص شود تا در کنار آموزش‌های مقدماتی نیاز به آموزش‌های پیشرفته نیز در مدار حرفه آموزی توسعه یابد.

معتمدیان با بیان اینکه این استان متاسفانه شاهد رتبه‌های پایین از نظر فضاهای اموزشی است افزود: آموزش‌های لازم در جهت پیشرفت اساسی و مهارت آموزی در کنار به کارگیری نیروهای تولیدی و صنعتی استان از اولویت‌های مدیران آذربایجان‌غربی است.

استاندار: صنعت و آموزش در آذربایجان‌غربی هم‌مسیر شوند

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به استفاده از ظرفیت کارخانه‌جات، تولیدی‌ها و صنعتگران بزرگ در حوزه مهارت آموزی گفت: به دنبال ایجاد هنرستان آموزشی در شهرک‌های صنعتی هستیم تا با آموزش دانش اموزان عملا به سمت آموزش در محیط کار برای آینده سازان کشور پیش رویم.

معتمدیان ادامه داد: حضور در محیط کار برای دانش آموزان و دانشجویان موجب توسعه آموزش می‌شود از این رو زمین‌های لازم طبق نیازسنجی آموزشی، شهرک‌های صنعتی به این موضوع ورود کند.

وی با اشاره به نرخ بیکاری آذربایجان‌غربی افزود: در فصل تابستان نرخ بیکاری ۵.۱ بود و در فصل پاییر نیز این رقم به هفت رسید که این نشان از ناقص بودن حوزه اشتغال، فصلی بودن و عدم پایداری اشتغال است که باید چالش‌های مدنظر در راین راستا رفع نمود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha