بزرگترین ترانس برق مشهد در مرحله حمل برای نصب قرار دارد
عکس تزئینی است

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: برای نخستین بار در تاریخ صنعت برق استان ۲ دستگاه ترانس ۳۱۵ مگاولت آمپر برای تامین برق مشهد در مرحله حمل برای نصب قرار دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از استانداری خراسان رضوی، جواد خدایی روز چهارشنبه افزود:برای عبور از بار مصرف برق در سال ۱۴۰۳ طی یک اقدام ویژه، طرح افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت ذکریا در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد:پست ۴۰۰ کیلوولت "ذکریا" نقشی مهم در تامین برق شهر مشهد خواهد داشت و بر این اساس به منظور صرفه‌جویی‌های لازم ۲ دستگاه ترانس ۳۱۵ مگاولت آمپر خریداری شد که تاکنون در صنعت برق خراسان این فناوری استفاده نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت:این ترانس‌ها علاوه بر این که یک و نیم برابر ظرفیت ترانس‌های موجود در شبکه ظرفیت دارند در هزینه‌های ساخت، نصب و راه‌اندازی نیز موجب صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در صنعت برق خراسان شده اند.

خدایی افزود:به همین منظور در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با یکی از سازندگان بزرگ ترانسفورماتورها در کشور مذاکره به عمل آمد و ۲ دستگاه ترانس یاد شده تامین شد و هم‌اکنون برای نصب در شهر مشهد است.

وی اضافه کرد:وزن این ترانس‌ها بیش از ۲۲۰ تن است که توسط بوژی‌هایی از استان زنجان حرکت داده شده و یک ماه از حمل آنان سپری شده گذشته و هم‌اکنون وارد مشهد شده‌ است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت:بر این اساس با نصب این ترانس‌ها علاوه بر رفع محدودیت انتقال تامین برق شهر مشهد در اوج بار سال آینده، در هزینه‌های نصب و راه‌اندازی این طرح صرفه‌جویی‌های قابل توجهی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha