شکل‌گیری ارتباط همدلانه در مساجد زمینه هدایتگری را فراهم می‌کند

مشهد- ایرنا- رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی گفت:شکل‌گیری ارتباط همدلانه در مساجد و ارائه خدمات فرهنگی در این بستر، جوان، نوجوان و خانواده را وارد مسجد کرده و زمینه هدایتگری او را فراهم می‌کند.

به‌گزارش مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، حجت‌ الاسلام والمسلمین مجتبی مهدوی ارفع روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی ائمه جماعات با مدیران کانون‌های فرهنگی مساجد با اشاره به نقش محوری مساجد در حرکت اسلام به‌سوی اهداف نهایی خود افزود: مسجد، دارالحکومه اسلام در فرآیند تمدن‌سازی است و بر همین اساس باید با استفاه از ظرفیت هیات امنا، کانون‌های فرهنگی، بسیج برادران و خواهران، زمینه‌سازی شود تا شور و نشاط انقلابی در محله‌ها شکل گیرد و منجر به مشارکت حداکثری در همه امور شود.

وی با تاکید بر این که ارکان مساجد موظف هستند پشتوانه مردمی نظام را حفظ کنند ادامه داد: اسلام دینی است که در همه عرصه‌ها حرف برای گفتن دارد پس مساجد که پایگاه دین اسلام هستند نمی‌توانند کارکرد حداقلی داشته باشند و باید برای خود کارکرد حداکثری تعریف کنند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: خدمات اجتماعی ارائه‌شده در حاشیه شهر مشهد، هنوز با نقطه آرمانی و مطلوب فاصله دارد و همه ما به‌عنوان کارگزاران مساجد باید به‌اندازه ظرفیت و شأن مساجد، کار خود را افزایش دهیم.

مهدوی ارفع افزود:هدف ما در مجموعه امور مساجد استانها این است که مساجد نقش خود در فرآیند رسیدن به تمدن نوین اسلامی را به‌درستی ایفا کنند و در این راستا زمینه‌هایی که در ارتباط با نهادهای مختلف لازم بوده از نوشتن تفاهم‌نامه با کمیته امداد تا برگرداندن بعضی از شئون قضایی مسجد را ایجاد کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی مساجد باید به‌عنوان بازوان امام جماعت در مسیر مبارزه با جریان کفر قرار داشته باشند و به امام مسجد کمک کنند تا محله خود را در مقابل تهاجم فرهنگی حفظ و صیانت کند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: مردم باید پشتوانه نظام اسلامی باشند و تحقق حاکمیت اسلام به طور حتم به پشتیبانی مردمی نیاز دارد اما دشمن به‌دنبال تضعیف این پشتوانه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha