۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۲۶
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85357456
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رسانه صهیونیستی: اوضاع شمال دشوار است و کابینه جنگ فروپاشیده است

تهران-ایرنا- روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با اذعان به وضعیت بسیار دشوار در شمال فلسطین اشغالی در نتیجه عملیات حزب‌الله لبنان، فاش کرد که کابینه جنگ این رژیم فروپاشیده و قادر به تصمیم‌گیری درباره پرونده اسرا نیست.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «آموس هارئیل» تحلیلگر امور نظامی روزنامه هاآرتص در این باره گفت: آنچه در شمال می‌گذرد برای ایجاد یک وضعیت غیرقابل تحمل کافی است و حزب‌الله در واقع با حملاتش کمربند امنیتی را به فاصله چندین کیلومتر از مرز تحمیل می‌کند و در مقابل، کابینه اسرائیل با تهدیدها و لفاظی‌های توخالی پاسخ می‌دهد.

این تحلیلگر امور نظامی اعتراف کرد که حملات ارتش رژیم اسرائیل، هر چقدر هم که شدید یا دقیق باشد، تغییری اساسی در وضعیت ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: حامیان معامله تبادل اسرا با حماس گمان می‌کنند که این معامله می‌تواند از شدت اوضاع در شمال نیز بکاهد و در چنین حالتی، شاید زمان و شرایط برای تدوین یک ابتکار دیپلماتیک آمریکایی با هدف دور کردن حزب‌الله از مرزها فراهم شود و اگر این اقدام مؤثر واقع نشد، ارتش اسرائیل حداقل برای احتمال وقوع یک جنگ همه جانبه در لبنان زمان خواهد خرید.

تحلیلگر امور نظامی هاآرتص اشاره کرد که «کابینه جنگ» بر سر چگونگی بازگرداندن اسرای صهیونیست از غزه دچار چند دستگی شده است و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ با توافقی که شامل آتش بس طولانی و آزادی جمعی اسرا است، مخالفند و در مقابل بنی گانتس و گادی آیزنکوت اعضای کابینه جنگ و همچنین آریه دری از حزب «شاس» در تلاش برای دستیابی به توافق حتی به قیمت توقف جنگ هستند و این به معنای تایید پیروزی حماس در این دور است.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای سرگرم کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کردهاند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha