رسانه‌ها در تبیین راهبردهای انتخاباتی حرف اول را می‌زنند

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود چهار راهبرد مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را برای انتخابات ترسیم نموده اند و رسانه در تبیین این راهبردها نقش بسیار موثری دارد.

به گزارش خبرنگار ‌ایرنا، ناصر عتباتی روز چهارشنبه در همایش رسانه و حماسه حضور اظهار کرد: اهمیت امر انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر هیچ کس پوشیده نیست چرا که انتخابات یکی از آیینه‌های تمام نمای مردم سالاری دینی است و رسانه نقش موثر در تبیین انتخابات در جامعه دارد.

وی با اشاره به نیازمندی جامعه و نقش نظارتی افزود: رسانه باید اهمیت مجلس شورای اسلامی که در رأس امور قرار دارد و می تواند با قانونگذاری دقیق، فنی، به‌روز و در زمان خود با توجه به نیازمندی‌های جامعه و نقش نظارتی خود در توسعه کشور نقش موثری ایفاء نماید را تبیین کند.

رسانه‌ها در تبیین راهبردهای انتخاباتی حرف اول را می‌زنند

مقام ارشد قضایی آذربایجان‌غربی یکی دیگر از وظایف رسانه را ایجاد احساس مسوولیت مردم در انتخابات دانست و یادآور شد: اجرای حق و تکلیف شهروندی بر نقش مستقیم مردم در سرنوشت کشور نیاز به روشنگری و بیان توانمندی و ظرفیت‌های عادلانه کاندیداها متخصص و به دور از جبهه بندی‌های سیاسی از سمت رسانه‌ها دارد.

عتباتی ادامه داد: راهبرد دیگری که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید دارند سلامت انتخابات است که در این حوزه نیز اصحاب رسانه به عنوان ناظران منصف و نمایندگان اذهان عمومی مردم نقش بسیار قوی و ارزشمندی با آسیب شناسی می‌توانند ایفاء کنند و تا انتخابات سالم، بی مسأله و به دور از جرم و تخلف را شاهد باشیم.

عتباتی با بیان اینکه اصلی‌ترین ویژگی نماینده مجلس قانون‌مندی است و باید تلاش کرد همه اقدامات در حوزه انتخابات بر مبنای قانون باشد افزود: این ایام فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی یک مجلس انقلابی که خصوصیات آن در بیانات مقام معظم رهبری و بزرگان دینی به آن اشاره شده است پرداخته شود و بدون شک نقش رسانه در این امر مهم نیز ارزشمند است.

وی افزود: چشم دشمنان ما به انتخابات پیش‌رو است و از این رو همه باید برای مشارکت حداکثری و در یک فضای سالم و بدون تنش تلاش کنیم تا اهمیت این حضور پرشور را تبیین کنیم.

به گزارش ایرنا،همایش رسانه و حماسه حضور با شرکت اهالی رسانه در خانه مطبوعات ارومیه برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha