زاکانی: مدیریت شهری تهران به خدمتگزاری سالمندان مکلف است

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار تهران با بیان اینکه مدیریت شهری تهران به خدمتگزاری سالمندان مکلف است، گفت: افزایش سن سالمندی در پایتخت نسبت به میانگین کشور بالاتر است لذا باید با تمام توان برای ارتقای سطح نشاط و سلامتی این قشر گام‌های موثر برداریم.

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه چهارمین دوره رویداد بازی های نشاط سالمندی که در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد گفت: شما سالمندان افتخار ما هستید شما گذشته و عمر خود را صرف آبادانی کشور گردید و حال نوبت ماست که نوکر و خدمتگزار شما باشیم.

وی با اشاره شیب تند سالمندی در کشور اظهار کرد: طبق آمارها در سال ۱۴۲۰، جمعیت سالمندی کشور به ۲۰ درصد خواهد رسید که باید تدابیر لازم برای ارائه خدمات به این قشر اتخاذ شود.

زاکانی ادامه داد: شما با حضور در این رقابت‌ها نشاط و سرزندگی را به جامعه تسری می‌دهیم و امیدواریم که ثمره آن در شکل گیری جامعه با نشاط و با کیفیت از هر جهت موثر باشد.

وی افزود: تهران جز شهرهای با افزایش سن سالمندی نسبت به میانگین کشور ۱۱ درصد است میانگین سن سالمندی در تهران ۱۳ درصد است ولی در برخی مناطق از جمله ۱۶، ۶ و ۱۴ این آمار نزدیک ۱۶ درصد است.

به گفته وی، این آمارها بر تمرکز افزون تر در ارایه خدمات تفریحی، ورزشی و درمانی به جامعه هدف تاکید می‌کند.

وی با اشاره به رویکردها و اقدامات شهرداری در حوزه سالمندی گفت: تلاش ما این است که شهر را مناسب سازی و خدمات ویژه در حوزه‌های مختلف حمل و نقلی ارایه کنیم که در باشگاه سالمندی به زودی این موارد اطلاع رسانی خواهند شد.

زاکانی: مدیریت شهری تهران به خدمتگزاری سالمندان مکلف است

شهردار تهران با اشاره به برگزاری رقابت‌های نشاط سالمندی یادآور شد: افراد شرکت کننده در این رقابت‌ها به زودی در مراکز درمانی مجموعه شهرداری سلامت آنها پایش خواهد شد.

زاکانی ایجاد چندین مرکز سالمندی در چند نقطه از تهران گفت: در مراکز سالمندی مورد نظر تلاش بر این است که تمام امکانات مورد نیاز تفریحی و سلامت ایجاد شود که بتوانیم خدمات متمرکز با کیفیتی به شما ارائه کنیم.

وی از اداره کل سلامت شهرداری به عنوان برگزار کننده این رقابت‌ها قدردانی کرد و افزود: از این اداره کل و کانون سالمندان تمام مناطق تهران که زحمت برگزاری این رویداد را بر عهده داشتند، تشکر می‌کنم و امیدواریم که این رویدادها که موجبات نشاط شما را فراهم می‌کند، تداوم داشته باشد.

با سالمندان حال‌مان خوب است

مدیرکل سلامت شهرداری تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: با نشاط تن، روح هم با نشاط می‌شود.

حمید صاحب افزود: وجود سالمندان و جهان دیدگان ترویج دهنده حال خوب زندگی است و ما با وجود این گنجینه‌هاست که حال‌مان خوب است.

وی با تاکید بر اینکه باید حال خوب را ساخت گفت: وظیفه شهرداری تکریم و پاسداشت مقام و منزلت سالمندان و جهاندیدگان است و اجرای رقابت‌هایی مانند نشاط سالمندی یکی از اقداماتی است که در این راستا در حال انجام است.

صاحب از استقبال بی سابقه سالمندان از این دور از رقابت‌های نشاط سالمندی خبر داد و گفت: امسال ۱۴ هزار سالمند در رقابت‌های نشاط سالمندی شرکت کردند که نسبت به دوره قبل از رشد چشمگیری برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha