دانشگاه‌های پیام‌نور و تربیت‌دبیر شهید رجایی ساماندهی می‌شوند

تهران- ایرنا- دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، از برنامه ساماندهی ماموریتی دانشگاه‌های پیام نور و تربیت دبیر شهید رجایی در راستای ارتقا و بهبود کیفیت آموزش در سطح کشور خبر داد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا ، رجبعلی برزویی در حاشیه جلسه ۱۹۲ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص طرح آمایش آموزش عالی بیان کرد: بر اساس ماده ۵ سیاست‌ها و ضوابط اجرایی حاکم بر آمایش آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران مصوب جلسه ۷۷۶ مورخ هجدهم اسفندماه ۱۳۹۴ و بند یک ماده واحده تعیین الزامات اجرایی مربوط به بهبود عوامل موثر بر پیشرفت علمی کشور مصوب جلسه ۸۲۶ مورخ یکم بهمن ماه ۱۳۹۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم موظف شده به منظور مأموریت‌گرایی زیرنظام‌های آموزش عالی، مأموریت‌های دانشگاه‌های برتر، سایر دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای را تدوین و ظرف مدت تعیین شده در مصوبات مذکور، برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند.

وی افزود: بر اساس این مصوبات و در راستای ارتقا و بهبود کیفیت آموزش عالی در سطح کشور در این جلسه وضعیت دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دانشگاه‌های پیام‌نور و تربیت‌دبیر شهید رجایی ساماندهی می‌شوند

برزویی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طرح ساماندهی دانشگاه پیام‌نور را مبتنی بر اساسنامه مصوب این دانشگاه در جلسات ۹۹ و ۱۰۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ یکم و هشتم سال ۱۳۶۷ در مدت یک‌ماه تهیه و به ستاد علم، فناوری و نوآوری ارائه کند.

دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: وزارت علوم می تواند در صورت نیاز به اصلاح اساسنامه، تغییرات مورد نظر را جهت نهایی‌سازی و تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به این ستاد پیشنهاد کند.

وی همچنین اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه مکلف شد با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طرح ساماندهی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را ظرف مدت یک‌ماه مبتنی بر اساسنامه و مأموریت آن دانشگاه تهیه و به ستاد علم، فناوری و نوآوری ارائه کند.

جلسه ۱۹۲ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha