فرصتی عاشقانه برای رسیدن به قله‌های معنویت+ فیلم

تهران- ایرنا- معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی معتقد است: اگر عرصه‌های حقیقی توحید و معنویت برای نسل جدید تبیین شود، عاشقانه به سوی آن حرکت خواهند کرد و اعتکاف، فرصتی فراهم می‌کند تا فطرت پاک جوانان و نوجوان به این عرصه‌ها متصل شود.

به گزارش ایرنا، سال گذشته حدود یک میلیون نفر در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند که طبق آمار حدود ۶۰ درصد از آنان جوانان و نوجوانان بودند. این مطلب را حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، چند روز پیش در نشست هم افزایی اعتکاف دانش آموزی بیان کرد.

حجت الاسلام حامد تقدیری رئیس بنیاد ملی نوجوان و رییس ستاد ملی روایت پیشرفت در ریاست جمهوری هم در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره سابقه حضور دانش آموزان در اعتکاف گفت که یکی از اتفاق های مبارک اعتکاف این است که شاهد رویش ها هستیم. چون امسال بیش از ۵۰۰ هزار دانش آموز برای حضور در اعتکاف ثبت نام کرده اند که قرار است درحدود ۳۰۰ هزار نفر بر اساس قرعه کشی در این مراسم معنوی توفیق حضور پیدا کنند.

وی افزود: البته اگر امکانات مساجد اجازه می داد، شاهد حضور تعداد بیشتری از نوجوانان در اعتکاف دانش آموزی بودیم. با این حال تقدیری معتقد است این سه روز خلوت نوجوانان یکی از رویش هایی است که باعث رشد معنویت در دانش آموزان می شود؛ هرچند دشمنان تلاش می کنند تا چهره ای دیگر از نوجوانان را نشان دهند.

بر اساس اعلام حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای فرهنگی آموزش و پرورش نیز قرار است ۷۲۰ مسجد پذیرای دانش‌آموزان دختر باشد و ۷۲۰ مسجد نیز خلوت انس را برای دانش‌آموزان پسر فراهم کند.

اعتکاف فرصت تامل و باور و فرصت اتصال است

حجت الاسلام عزت زمانی درباره تاثیر اعتکاف در رشد معنوی دانش آموزان به خبرنگار معارف ایرنا گفت: برخی گمان می کنند نسل آینده یک نسل فراری از معنویت، پیشرفت و رسیدن به قله هاست. انقلاب اسلامی با نسلی که خودش آرزوهای پیشرفت به قله ها را داشت، شروع کرد و امروز با نسلی روبروست که به دنبال تحقق یک تمدن با عظمت و گذر کردن از تمدن شکست خورده و زمین گیر غرب است، تمدنی که انسانیت، عمر و شرف و جوانی را نابود می کند و این نسل در تلاش است تا راه خود را به آینده پیدا کند.

فرصتی عاشقانه برای رسیدن به قله‌های معنویت+ فیلم

وی افزود: اگر عرصه های حقیقی توحید و معنویت برای نسل نو مشخص شود و این حقیقت را با تمام وجود و با صداقت ببیند، عاشقانه حرکت خواهد کرد و به قله ها خواهد رسید. جذبه معنویت انقلاب و توحید به اندازه ای بالاست که هر انسان دارای فطرت پاک و پرورش یافته در معنویت را می تواند به سمت خود بکشد و اعتکاف یکی از نقطه های اوج و موثر در زمان ها و موقعیت های خاصی است که می توان آن را محک قرار داد؛ مثل بعضی از عرصه های دیگر همچون اربعین، مراسم محرم و شب های قدر که هم فرصت تصفیه و تزکیه وجود دارد و هم پیشرفت وتعالی.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: نسل نو بخش مهمی از آینده کشور و جهان و دارای عطش برای فهمیدن حقایق است. اعتکاف فرصت تامل و باور و فرصت اتصال است و این فطرت پاک جوانان و نوجوان می تواند متصل شود.

وی با اشاره به همکاری نهادهای مختلف برای هرچه بهتر برگزار شدن اعتکاف دانش آموزی در سطح کشور گفت: تلاش دوستان ما در بنیاد ملی نوجوان، آموزش و پرورش و عرصه های دیگری که با نوجوانان در ارتباط مستقیم هستند این است که با ایجاد زمینه های مناسب و تولید محتواهای متناسب با این نسل و روش های مرتبط با موقعیت سن و خواسته های نوجوانان، فرصت برای بهره برداری از نوجوانان را ایجاد می کند.

عزت زمانی به استقبال نوجوانان از مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و گفت: استقبال نوجوانان به اندازه ای است که از نهادهای مرتبط مطالبه می کنند تا فرصت این معنویت به جان آن ها بنشیند.

وی با اشاره به مطالب ارائه شده در کتاب خلوت قهرمان ساز که در نشست هم افزایی اعتکاف دانش آموزی رونمایی شد، اظهار داشت: محتوای این کتاب شامل پیشنهادهایی برای مجموعه هایی است که می خواهند در حوزه نوجوان کار کنند و از طریق ارتباط با بنیاد نوجوان می توانند به این محتوا دست بیابند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha