مشارکت حداکثری در انتخابات نیازمند امیدآفرینی در جامعه است

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات نیازمند امیدآفرینی در جامعه است و در همین راستا باید بیش از پیش نسبت به تبیین دستاوردهای دولت و نظام و رفع مشکلات مردم اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام عصر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان افزود: اگر بخواهیم در همه عرصه‌ها به ویژه در انتخابات که آزمون مهمی است و برای تقویت نظام اسلامی یک رکن به شمار می‌رود عملکرد مطلوبی داشته باشیم باید با نگاه توحیدی و معنوی ورود کنیم.

نکونام با تاکید بر پاسخگویی مناسب به مطالبات مردم استان از سوی دولتمردان، تصریح کرد: وظیفه مدیران اینست که در جای جای استان فعالیت داشته باشند و مطالبات و دغدغه‌های مردم را به خوبی پاسخ دهند و این موضوع یکی از الزامات در راستای امیدآفرینی در جامعه است.

امام جمعه شهرکرد یادآور شد: اگر این امیدآفرینی شکل نگیرد، هیچ تبلیغاتی در انتخابات اثر نمی‌کند از همین هر دستگاهی متناسب با جامعه هدف خود برنامه‌های تبیینی موثر و امیدآفرین در دستور کار قرار دهد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر حفظ وجه مردمی نظام اسلامی، اظهار داشت: مردمی بودن نظام خیلی مهم است، باید حضور مردم در صحنه را حفظ کرد و یکی از عرصه‌ها و جلوه‌های حضور مردمی انتخابات است.

نکونام افزود: با شناختی که از مردم داریم معتقدیم مشارکت خوبی خواهیم داشت و این امید را به مردم هم منتقل می‌کنیم.

جانمایی ۷۹۱ شعبه اخذ رای در استان

مشارکت حداکثری در انتخابات نیازمند امیدآفرینی در جامعه است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از جانمایی ۷۹۱ شعبه اخذ رای در این استان برای انتخابات ۱۱ اسفند خبر داد و گفت: علاوه‌بر آن ۳۱۹ نفر عضو هیات‌های اجرایی انتخابات مشخص و فرایند انتخاب معتمدین شعب در حال انجام است.

محسن حسین‌میرزایی افزود: صلاحیت ۱۱۰ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان نهایی در استان تایید شده است که از این تعداد ۱۰ نفر زن و ۱۰۰ نفر مرد هستند.

وی تصریح کرد: طبق قانون هر یک از نامزدها تا ۲۵ بهمن فرصت دارند تا نسبت به تغییر حوزه انتخابیه خود اقدام کنند.

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری از فعال‌سازی کمیته تبلیغات در استان خبر داد و گفت: تمامی امکانات، تجهیزات و فرصت‌های موجود در هر شهرستانی برای تبلیغات انتخاباتی و فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری بسیج می‌شود.

حسین‌میرزایی افزود: همچنین برای هر حوزه انتخابیه در شبکه‌های اجتماعی کانال مرتبط پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه تمام فرایند برگزاری انتخابات در استان مطابق جدول زمانبندی در حال انجام است، یادآور شد: ستاد انتخابات در استان یکسال قبل از موعد برگزاری این رویداد سیاسی مهم کشور فعال شد.

حسین‌میرزایی افزود: سلامت، امنیت، مشارکت حداکثری و رقابت چهار رکن برگزاری انتخابات است که برای تحقق آن تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم.

پیش‌بینی ویژه برنامه‌های فرهنگی برای گرامیداشت روز چهارمحال و بختیاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از تدوین ویژه‌برنامه‌هایی برای گرامیداشت روز چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: ۲۰ بهمن در تاریخ کشور با عنوان روز استان ثبت شده است و ویژه‌برنامه‌هایی برای گرامیداشت این روز پیش‌بینی شده است.

پیام احمدی افزود: برپایی نمایشگاه در فرهنگسرای شهرکرد، برگزاری جشن و برنامه‌های هنری و فرهنگی متنوع از جمله برنامه‌هایی است که برای این مناسبت در نظر گرفته شده است.

چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha