۲۷ دی ۱۴۰۲، ۲۳:۳۹
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85357832
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر هماهنگ کننده جدید سازمان ملل برای غزه به مصر برای نظارت بر امدادرسانی

تهران-ایرنا- سیگرید کاگ هماهنگ کننده جدید سازمان ملل در امور غزه برای نظارت و راستی آزمایی محموله‌های امدادی غزه به مصر سفر کرده است تا "تسهیل و تسریع" امدادرسانی به این منطقه را بررسی کند.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا, کاگ در رسانه ایکس نوشت «من به مصر سفر کرده‌ام تا تمام زمینه‌های کمکی برای غیرنظامیان غزه با توجه به شرایط انسانی بسیار حاد آن‌ها را بررسی کرده و امدادرسانی را تسهیل و تسریع کنم.»

به گزارش ایرنا, پس از آنکه رژیم اسرائیل، روادید خانم "لین هیستینگز" کانادایی الاصل و هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در غزه و امور فلسطینیان را تمدید نکرد، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل خانم "سیگرید کاگ" را بجای او منصوب کرده که مسئولیت تسهیل، هماهنگی و نظارت بر ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و ایجاد مکانیسم تسریع این کمک‌ها را برعهده خواهد داشت.

سیگرید کاگ، وزیر دارایی هلند از هشتم ژانویه به عنوان هماهنگ‌کننده ارشد امور بشردوستانه و بازسازی غزه فعالیت خود را آغاز کرد.

خانم کاگ همچنین مسئولیت تسهیل، هماهنگی و نظارت بر ارسال محموله‌های بشردوستانه به غزه را بر عهده خواهد داشت. او همچنین مکانیسمی را برای تسریع ارسال کمک‌ها به غزه از طریق کشورهای بی‌طرف در جنگ اسرائیل علیه مردم غزه ایجاد خواهد کرد.

کاگ یک دیپلمات باتجربه سازمان ملل است و پیش از این نیز رئیس یک گروه بین‌المللی شامل کارشناسان تسلیحاتی بود که مسئول نظارت بر از بین بردن ذخایر تسلیحات شیمیایی سوریه بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha