سنتکام باتایید حمله یمن  : کشتی آمریکایی خسارت دید

نیویورک - ایرنا- مرکز فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد پنجشنبه تایید کرد که «یک پهپاد شلیک شده از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به کشتی تحت مالکیت آمریکا» اصابت کرد و به آن خسارت وارد شد.

به گزارش ایرنا، سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: حدود ساعت هشت و ۳۰ دقیقه بعدازظهر به وقت صنعا یک پهپاد تهاجمی از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن شلیک شد و به کشتی تجاری M/V Genco Picardy در خلیج عدن اصابت کرد.

سنتکام افزود: این کشتی دارای پرچم جزایر مارشال بوده و تحت مالکیت آمریکا ویک کشتی فله‌بر است. این حمله هیچ زخمی نداشته و مقداری خسارت گزارش شده است. M/V Genco Picardy قادر به دریاپیمایی بوده و به مسیر خود ادامه می‌دهد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره اعلام کرد: نیروی دریایی ارتش یمن در عملیاتی یک کشتی آمریکایی را در خلیج عدن با موشک‌های دریایی هدف قرار دادیم.

وی افزود: هرگز در حمله به منشأ تهدید در دریای عرب و دریای سرخ تردید نخواهیم کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره اعلام کرد: نیروی دریایی ما دست به عملیات حمله به یک کشتی آمریکایی به نام "جنکو پیکاردی" در خلیج عدن زد و آن را با شماری از موشک‌های دریایی مناسب هدف قرار داد.

وی گفت: هدف‌گیری این کشتی با تعدادی موشک مناسب دریایی و اصابت مستقیم انجام شد.

سریع افزود: هرگونه تجاوز جدید به یمن بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند.

سریع افزود: حرکت دریانوردی در دریای عرب و دریای سرخ به همه مقاصد در تمامی جهان به استثنای بنادر فلسطینی اشغالی ادامه خواهد یافت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد: عملیات ما علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند، تا توقف تجاوزگری و شکست محاصره ملت استوار فلسطین در غزه ادامه خواهد یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha