رویکرد دولت سیزدهم ایجاد اشتغال و مسکن دار کردن جامعه ایثارگران است

بوشهر- ایرنا- دبیر شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران گفت: رویکرد جدی دولت سیزدهم رفع مشکلات ایثارگران به خصوص در حوزه اشتغال و مسکن در قالب یک شرح وظایف ۱۴ بندی به دستگاه های اجرایی است.

به گزارش ایرنا، رضا رحیمی نسب روز پنجشنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان بوشهر اظهار کرد: بعد از چهار دهه، فصل نوینی از ارائه خدمات توسط این دولت شکل گرفته که به شکل کاربردی شاهد اجرای آن در سطح کشور هستیم.

وی افزود: سطح مشکلات جامعه ایثارگری به دلیل بی توجهی در دولت های گذشته زیاد است و انتظار نمی رود در کوتاه مدت تمام این مشکلات رفع شود.

دبیر شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران تصریح کرد: در ابتدای دولت سیزدهم و در نشست احصا مشکلات جامعه ایثارگری، رئیس جمهور دستورات ویژه ای صادر کرد که در قالب دستورالعمل ها و بخشنامه هایی توسط رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به وزارتخانه ها ابلاع شد.

رحیمی نسب ادامه داد: اکنون و در سال سوم دولت مردمی سیزدهم، شاهد رفع بخش هایی از مشکلات جامعه ایثارگری کشور هستیم هر چند بخشی از مشکلات نیز هنوز پابرجا است.

وی عنوان کرد: در قالب شرح وظایف ۱۴ بندی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستگاه های اجرایی، ۲۵ ماموریت تعریف شده که در صورت اجرای کامل مفاد این وظایف، تا پایان این دولت می توان بسیاری از مشکلات ایثارگران و حانواده های آنها رفع شود.

دبیر شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران بیان کرد: در مدت چهار روز، ۴۰ مشاور امور ایثارگران وزرا و معاونین رئیس جمهور در سازمان های دولتی در استان بوشهر حضور داشتند تا ضمن شنیدن مشکلات ایثارگران، زمینه رفع آن فراهم شود.

وی افزود: در این مدت و در قالب ۸۱۵ میز خدمت، ۲ هزار و ۷۴۳ نفر از جامعه ایثارگران استان بوشهر با این مشاورین به شکل چهره به چهره به گفت و گو نشسته و مسائل و مشکلاتشان را در میان گذاشتند.

دبیر شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران تصریح کرد: همچنین در قالب طرح سپاس، ۲۰۶ بازدید و سرکشی به خانواده های ایثارگران استان توسط مشاورین وزرا انجام شد.

رحیمی نسب ادامه داد: ۵۳ جلسه با مدیران دستگاه های اجرایی استان بوشهر پیرامون توجیه قوانین مرتبط با جامعه ایثارگری، ۵۸ مورد سخنرانی در نشست با کارکنان ادارات و دریافت ۷۱۵ فقره نامه ایثارگران بخشی از کارکرد مشاورین وزرا در چند روز حضور در استان بوشهر بوده است.

وی در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه های اجرایی استان بوشهر، بیان کرد: به غیر از وزارت نفت سایر دستگاه ها نسبت به تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر خود اقدام کرده که بخشی انجام و بخشی دیگر نیز در مراحل انتهایی قرار دارد.

دبیر شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران گفت: تخصیص یک درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در همان اداره، شناسایی و ارتقا ایثارگران مستعد، متعهد و متخصص در حوزه های مدیریتی و انتخاب یک مشاور امور ایثارگران در هر سازمان دولتی برای پیگیری خدمات این قشر مهمترین مطالبه از مدیران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha