۴۵ میلیون نفر در کشور زیر پوشش سازمان بیمه سلامت ایران هستند

مشهد- ایرنا- مدیرکل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: این سازمان به عنوان سازمان بیمه گر پایه متولی پوشش بیمه همگانی است و هم اکنون حدود ۴۵ میلیون نفر در کشور در قالب چهار صندوق بیمه ای زیر پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جمشید شایان فر روز پنجشنبه در حاشیه دومین روز از بیستمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران در مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در صندوق بیمه ای کارکنان دولت حدود پنج میلیون نفر، در صندوق بیمه روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر حدود ۲۰ میلیون نفر، در صندوق سایر اقشار شامل خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، اتباع خارجی، طلاب و روحانیون و دانشجویان حدود سه میلیون نفر و در صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان ویژه ساکنان شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰ هزار نفر حدود ۱۷ میلیون نفر زیر پوشش سازمان بیمه سلامت ایران هستند.

وی ادامه داد: در صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان افراد در قالب ارزیابی وسع و بر اساس دهکی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان بیمه سلامت اعلام می کند زیر پوشش قرار می گیرند به گونه ای که پنج دهک اول جامعه به صورت رایگان بیمه می شوند.

۴۵ میلیون نفر در کشور زیر پوشش سازمان بیمه سلامت ایران هستند

مدیرکل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: همچنین دهک ۶ مشمول کاهش ۲۰ درصدی حق بیمه، دهک هفت مشمول کاهش ۳۰ درصدی، دهک هشت مشمول کاهش ۴۰ درصدی، دهک ۹ مشمول کاهش ۵۰ درصدی حق بیمه برای پوشش بیمه یک ساله می شوند و در نهایت دهک ۱۰ بدون استفاده از یارانه دولت و با پرداخت حق بیمه کامل می توانند پوشش بیمه یک ساله را دریافت کنند.

شایان فر افزود: افراد برای بهرمندی از بیمه سلامت می توانند با مراجعه به سامانه شهروندی درخواست پوشش بیمه خود را ثبت کنند که بلافاصله بر اساس اتصال موجود بین سازمان بیمه سلامت و بانک اطلاعاتی هدفمندی یارانه ها، استعلام دهک صورت می گیرد و دهک درآمدی افراد و حق بیمه مشخص می شود و می تواند آن را پرداخت کنند.

به گزارش ایرنا، بیستمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت کشور به میزبانی بیمه سلامت خراسان رضوی با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران کل ستادی و استانی طی روزهای ۲۷ و ۲۸ دی ماه در مشهد در حال برگزاری است.

بیمه سلامت خراسان رضوی دارای چهار صندوق شامل صندوق روستاییان و عشایر، صندوق ایرانیان، صندوق کارمندان و صندوق سایر اقشار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha