۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۰۵
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85358022
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بالندگی جامعه قرآنی نیازمند به آموزش است

۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۰۵
کد خبر: 85358022
بالندگی جامعه قرآنی نیازمند به آموزش است

قزوین - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: بالندگی و شکوفایی یک جامعه قرآنی نیازمند به برگزاری دوره های آموزشی به صورت کمی و کیفی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین براتی روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه دوره تربیت مربی تجوید، روخوانی و روان‌ خوانی قرآن کریم که در سالن اجتماعات کوثر قزوین برگزار شد، گفت: به واسطه موسسات قرآنی و آموزش در این حوزه کارهای هدفمند و انسجام یافته ای در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه بنای اجرای اجرای طرح های قرآنی تربیت مربیان خوب و سازنده است، خاطرنشان کرد: ثمره این دوره از برگزاری دوره تربیت مربی روخوانی و روان خوانی افزایش دانش تخصصی در حوزه قرآنی است و برگزاری این دوره همراه با ارایه آموزش‌های به روز، شایسته و پر محتوا برای انتقال علوم قرآنی است.

به گفته مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان قزوین، دوره تربیت مربی قرآن شامل آموزش‌های به روز، شایسته و پر محتوا برای انتقال علوم قرآنی است.

وی تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به طور جدی، مستمر و هدفمند به این مساله خواهد پرداخت.

ابراهیم کرمانی‌نژاد، مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست هدف از برگزاری این دوره در کشور را آسان‌سازی روش‌ آموزش قرآن و ترویج روش‌های نوین علم تجوید و قرائت قرآن به شکل آسان اعلام کرد.

شعبان شقاقی، مسوول دفتر قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در مراسم افتتاحیه دوره تربیت مربی روخوانی و روان خوانی قرآن کریم اظهار کرد: بیش از ۵۰۰ شرکت کننده در این دوره ثبت نام کرده‌اند و مقرر شده تا طی ۲ روز و در ۲ نوبت صبح و عصر سه مهارت تجوید، روخوانی و روان خوانی قرآن کریم به علاقه مندان آموزش داده شود.

دوره تربیت مربی تجوید، روخوانی و روان خوانی پیش از این در ۲۷ استان کشور برگزار شده و هفتاد و هشتمین برنامه تربیت مربی قرآنی نیز از امروز به مدت ۲ روز به میزبانی قزوین آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha