استاندار: اولویت ارائه امکانات آموزشی آذربایجان‌غربی، مدارس مناطق محروم است

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: دانش آموزان و مدارس مناطق محروم و روستایی در اولویت آموزش و پرورش استان برای دریافت خدمات آموزشی و رفاهی هستند و باید این امر به طور کامل رعایت شود.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی افزود: دانش آموزان مدارس شبانه روزی در این زمینه باید بیشتر مورد توجه باشند و تجهیز خوابگاه‌ها و مدارس این مناطق نیز با احصای نیازها لازم است.

وی با اشاره به تخصیص مبالغی برای مدارس این مناطق اظهار کرد: در تمامی سفرهای شهرستانی بین ۵۰ تا ۷۰ میلیارد ریال کمک مالی به مدارس مناطق محروم و تجهیز این مکانهای آموزشی تخصیص یافته که اقدام مطلوبی برای رفع سریع مشکلات است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهتمام مستمر دولت برای رفع چالش‌های حوزه آموزش و پرورش به ویژه در مناطق محروم ادامه داد: استفاده از ظرفیت نهادهای انقلابی نباید مورد غفلت قرار گیرد چرا که حجم کار در این بخش بسیار است و نیازمند همکاری خیّران و نهادهای حمایتی هستیم.

معتمدیان با اشاره به اینکه خروجی مدارس شبانه روزی و حاصل فعالیت این مدارس نیز باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد، اضافه کرد: احصای اثربخشی فعالیت این مدارس به ویژه در بخش هنرستانی برای توسعه اشتغال یک ضرورت برای برنامه ریزی های لازم در آینده است.

ارائه مصوبات کاربردی علت انتخاب شورای آموزش و پرورش به عنوان شورای برتر کشوری است
رییس شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به انتخاب این شورا به عنوان برتر کشوری گفت: علت این انتخاب ارائه مصوبات کاربردی بوده است.

معتمدیان از اعضای شورا خواست تا طرح های با قابلیت اجرایی مطلوب را که منجر به تغییر و تحول در کیفیت آموزش می شود، در جلسات شورا مطرح کنند.

ایجاد رشته های جدید هنرستانی مرتبط با نیاز صنف صنعت و بخش تولید در اولویت است
وی با اشاره به تأسیس هنرستانهایی در جوار واحد های صنعتی اظهار کرد: ایجاد رشته های جدید هنرستانی مرتبط با نیاز صنف و صنعت و بخش تولید در اولویت قرار دارد و برنامه ریزی های زیربنایی برای آینده این بخش لازم است.

وی ادامه داد: نیازسنجی های لازم باید در این خصوص صورت گیرد و واحدهای صنعتی و تولیدی در کنار دولت در این زمینه فعال شوند.

استاندار: اولویت ارائه امکانات آموزشی آذربایجان‌غربی، مدارس مناطق محروم است

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه ۲۵۶ هنرستان در استان فعالیت آموزشی دارند، اضافه کرد: تجهیز هنرستان‌ها از ضروریات است و لازم است از ظرفیت بخش خصوصی در این راستا استفاده شود.

معتمدیان با بیان اینکه آذربایجان غربی برای رسیدن به افق پیش بینی شده در برنامه هفتم توسعه نیازمند ۸۵ هنرستان است، ادامه داد: طی پنج سال آتی این ظرفیت‌ها باید در استان ایجاد شود.

وی اظهار کرد: در بخش دانشگاهی نیز به دنبال تهیه فرمتی با هدف تجمیع فعالیت های انجام شده در بخش آموزش رشته های فنی و حرفه ای هستیم تا با یک گرایش فعال سازی شوند.

پنجمین شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با بررسی چندین دستور جلسه از جمله احداث هنرستان‌ها در جوار شهرک های صنعتی، کیفیت بخشی به مدارس شبانه روزی و عادی برگزار و در این زمینه تصمیماتی اخذ شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha