۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85358122
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه «مدرسه انقلاب» در ۵۰۰ آموزشگاه اصفهان برپا می‌شود 

اصفهان - ایرنا - مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اصفهان از برپایی نمایشگاه «مدرسه انقلاب» در  ایام دهه فجر در ۵۰۰ آموزشگاه دوره متوسطه این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علی حقانی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌های دانش‌آموزی دهه فجر در محل آموزش وپرورش اصفهان افزود: این نمایشگاه‌ها توسط دانش‌آموزان و در محیط مدرسه در آستانه دهه فجر و برگزاری انتخابات برپا می‌شود زیرا مدرسه سنگرِ «جهاد تبیین» دانش‌آموز و میدان عمل اوست.
وی ادامه داد: رویداد «مدرسه انقلاب»، یک جشنواره دانش‌آموزی است که قریب ۱۲ سال در تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان سابقه دارد و برپایی نمایشگاه‌های دانش‌آموزی، اتفاق ویژه‌ای در چارچوب این جشنواره محسوب می شود.
حقانی اظهار داشت: دانش‌آموزان در این نمایشگاه‌ها در سه موضوع «دیروز، امروز و فردای انقلاب» به روایتگری وقایع انقلاب اسلامی برای همکلاسی‌های خود می‌پردازند و این نمایشگاه‌ها بواسطه محتوایی و روایتگری آن که یک عنصر ویژه برای کُنشگری دانش‌آموزان محسوب می‌شود، خیلی ارزشمند است.
وی با اشاره به دوگانه «استعمار و استقلال» بعنوان موضوع نمایشگاه‌های امسال افزود: در کنار محتواهایی که دانش‌آموزان با روایتگری از همکلاسی‌های خود می‌شنوند، اولیا و مسوولان هم از نمایشگاه‌ها بازدید می‌کنند.
مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اصفهان افزود: در این برنامه، دانش‌آموز بعنوان کسی که در باره مبانی انقلاب تحقیق می‌کند، تربیت می‌شود و اثرگذاری آن بواسطه هنر و خلاقیت دانش‌آموزان روایتگر در غرفه‌های نمایشگاهی بالا می‌رود.
حقانی با بیان‌اینکه نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب بصورت استانی داوری می‌شود، تأکید کرد: دانش‌آموزان محتواهای مورد نیاز خود را از کانال‌های محتوایی و سایت مدرسه انقلاب یافته و نمایشگاه را برگزار و در «سامانه عقیق» بارگذاری می‌کنند تا اطلاع‌رسانی عمومی بین بقیه هم‌کلاسی‌هایشان انجام شود و پس مرحله از داوری استانی، به نمایشگاه‌ «روایت برتر» و «غُرقه برتر» جوایز شایسته‌ای اعطا می‌شود.
مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان اصفهان همچنین با تأکید بر بررسی نقش دانش‌آموز در مشارکت انتخاباتی تصریح کرد: رویکرد دیگری که امسال بطور ویژه در این نمایشگاه‌ها دنبال می‌شود تلاش برای کُنشگری دانش‌آموزان در حوزه اجتماعی است که دانش‌آموز ایرانی در جهان نو، چه جایگاهی خواهد داشت.
وی افرود: یکی از این جایگاه‌های ویژه بواسطه انتخابات رقم خواهد خورد و دانش‌آموز نقش خود را در این عرصه سرنوشت‌ساز مشخص می‌کنند.
حیاتی افزود: با وجوداینکه دانش‌آموزان در سنِ قانونی رأی‌ دادن نیستند اما می‌توانند نقش خود را در سوق خانواده‌هایشان به سمت شرکت در انتخابات و انتخاب نامزدهای اصلح ایفا کنند.
وی یادآور شد: بخش «دیروز» نمایشگاه مربوط به گذشته استعمار در کشورمان است و استعمارگری‌ نظام‌های قبلی را روایت می‌کند و به حکومت پهلوی و خیانت‌های این حکومت در حق مردم ایران می‌پردازد و اسم غرفه آن هم «چاپید شاه» برگزیده شده است.
حقانی اضافه کرد: بعد از آن دانش‌آموز وارد روایت «زمان حال» می‌شود و به چالش‌هایی نظیر بازه‌هایی که انقلاب اسلامی باید رشد می‌کرده است می‌پردازد که برای نمونه، حوزه اقتصادی و استعمار رسانه‌ای در آن بررسی می‌شود.
مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان اصفهان افزود: در بخش «فردای ما»، دانش‌آموز نقش خود را در آینده جهان مشخص می‌کند؛ یکی از زمینه‌های شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی، فروپاشی اسرائیل است که بواسطه عملیات «طوفان الاقصی» شکل‌گرفته و دانش‌آموز در این بخش روایت می‌کند که اضمحلال رژیم صهیونیستی چگونه به تمدن نوین اسلامی کمک خواهد کرد.
وی در باره برپایی غرفه ویژه «مکتب حاج‌ قاسم» در نمایشگاه گفت: مهمترین رُکن تمدن نوین از نگاه ما در ایران، «جبهه مقاومت» است که شکل‌ گرفته و باعث سرنگون‌ شدن تفکر مُنحطی است که ابرقدرت‌های جهان مشخص می‌کنند.
حقانی افزود: پیشنهاد ما به دانش‌آموزان این است که برای روایت صحیح حداقل هشت غرفه را با ساده‌ترین امکانات و دست‌سازه‌ها خود در سطح مدرسه دایر کنند.
وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب نیاز به امکانات خیلی ویژه‌ ندارد و امکان اجرای نمایشگاه در مدارس مناطق محروم هم وجود دارد، گفت: نهادهای مختلف می‌توانند در این مسیر به جریان‌سازی که اتحادیه در مدارس ایجاد کرده است، کمک کنند و به این جریان‌سازی بپیوندند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha