نسیم همدلی در خراسان‌شمالی؛ از اهدای ۹۹۲ فقره جهیزیه تا نصب ۸۰۰ نیروگاه خورشیدی

بجنورد - ایرنا- راه اندازی ۸۰۰ نیروگاه خورشیدی، اهدای ۹۹۲ فقره جهیزیه، برگزاری جشنواره فرهنگی «باران وحی»، ارائه افزون بر چهار هزار خدمت گروه جهادی الکفیل تنها بخشی از اقدامات دولت سیزدهم با مشارکت مردم در رسیدگی به مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی است.

چه زیباست؛ وقتی که مسوولان خراسان شمالی در خدمت به جامعه هدفی زبان می گشایند که دستشان از بسیاری از نیازها کوتاه است و زیباتر اینکه نیکوکارانی پیدا می شوند که حکم دست هایی آسمانی می شوند و در خدمت رسانی به مردم نیازمند از دولت ها پیشی می گیرند.

خراسان شمالی از جمله استان های محروم کشور محسوب می شود و همین موارد موجب شده تا جامعه زیر پوشش نهادهای حمایتی در این استان افزایش یابد و اینک ۱۱۷ هزار و ۴۱ نفر از جمعیت استان زیر پوشش بهزیستی و ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارد و کودکان این خانواده ها چشم امید به خیران دارند.

دولت سیزدهم‌ که با شعار دولت مردمی بر سر کار آمد، طی ۲ سالی که از عمرش می‌گذرد، با وجود تنگناهای مالی، اقدامات ارزشمندی را به انجام رسانده و با عملکردی که تاکنون از خود بر جای گذاشته، نشان داده است که دست از تلاش مضاعف نخواهد کشید.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه پرده از کمک های بی نظیر دولت در حمایت از نیازمندان برداشت و عملکرد دولت را در این زمینه بازگو کرد.

نسیم همدلی در خراسان‌شمالی؛ از اهدای ۹۹۲ فقره جهیزیه تا نصب ۸۰۰ نیروگاه خورشیدی

کمک ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریالی نیکوکاران

مجید الهی راد در این خصوص اظهار کرد: نیکوکاران این استان در ۹ ماه سال جاری ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال به مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی کمک کردند و از مجموع این کمک ها ۷۸ میلیارد ریال مربوط به صدقات و ۳۲۳ میلیارد ریال زکات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین حامیان نیکوکار امسال ۷۰۵ میلیارد ریال به ایتام در طرح اکرام ایتام و طرح محسنین کمک کردند و مابقی کمک ها نیز در سایر طرح ها جمع آوری شده است.

راه اندازی ۸۰۰ نیروگاه خورشیدی

وی گفت: این نهاد حمایتی با مشارکت شرکت توزیع برق استان ۱۰۰ دستگه نیروگاه خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد راه اندازی کرد و ۸۰۰ نیروگاه نیز از ابتدای امسال تاکنون راه اندازی کرده است.

الهی راد خاطرنشان کرد: شرکت توزیع برق استان از یکهزار و ۵۱ مورد منزل مسکونی مددجویان برای ایجاد نیروگاه خورشیدی بازدید کرده است که ۳۸۰ مورد توسط پیمانکار نیز در دست بازدید و تایید است.

نام نویسی حدود هفت هزار نفر در جشنواره «باران وحی»

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی به برپایی ششمین دوره جشنواره فرهنگی قرآنی «باران وحی» ویژه مددجویان زیر پوشش این نهاد اشاره کرد و گفت: امسال ۶ هزار و ۸۰۰ نفر در این جشنواره نام‌نویسی کرده‌اند.

الهی‌راد با بیان اینکه سال گذشته ۷۵۰ نفر در این مسابقات شرکت کرده بودند افزود: جشنواره قرآنی باران وحی در سه بخش آوایی، مفاهیم و هنری در سه رده سنی زیر ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال به تفکیک جنسیتی برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۵۷۷ دانش آموز و ۸۰۰ دانشجو زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند افزود: ۵۰۰ نفر از این افراد در حوزه‌های فرهنگی، قرآنی، ورزشی، علمی و آموزشی نخبه هستند و از حمایت‌های ویژه برخوردار می‌شوند.

اهدای ۹۹۲ فقره جهیزیه

الهی‌راد با بیان اینکه ۹۹۲ فقره جهیزه به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال طی سال جاری به مددجویان اهدا شده است، یادآورشد: ۲ هزار و ۴۰۰ سری لوازم ضروری منزل نیز با اعتبار بیش از ۱۸ میلیارد ریال بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه سرانه مستمری مددجویان طی ۲ مرحله ۴۰ درصد افزایش یافت، افزود: مقرر است سال جدید نیز به میزان ۳۰ درصد این مهم افزایش یابد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه ۸۱ هزار و ۴۵۰ درخواست در سامانه امداد هوشمند ثبت شده است، یادآورشد: طی تفاهم‌نامه با دفاتر ICT مددجویان می توانند در محل زندگی خود با مراجعه به این دفاتر همه درخواست‌های خود را به ثبت برسانند.

وی خاطرنشان کرد: مقرر است در شهرستان بجنورد کمیته امدادهای منطقه یک و ۲ با یکدیگر تجمیع شوند و امورات به طور متمرکز در یک مکان انجام شود.

ارائه افزون بر چهار هزار خدمت گروه جهادی الکفیل

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی در ادامه گفت: گروه جهادی الکفیل از ۱۹ تا ۲۲ دیماه در مصلای شهر بجنورد حضور یافتند و سه هزار مددجوی این استان از چهار هزار ۳۰۷ خدمت مختلف درمانی قرارگاه جهادی بهره مند شدند.

وی ادامه داد: این خدمات گروه جهادی توسط ۲ هزار و ۴۱۷ خدمت دندانپزشکی، یک هزار و ۳۵۰ خدمت بینایی سنجی و ۵۴۰ خدمت پزشک متخصص ارائه شد.

الهی راد با اعلام اینکه بیش از ۲هزار و ۴۱۷ خدمت دندانپزشکی برای مددجویان انجام گرفت، گفت: یک هزار و ۳۲۸ خدمت کشیدن دندان، ۸۲۲ ترمیم، ۱۳۴ مورد کامپوزیت و ۱۳۳ خدمت عصب کشی انجام شد.

وی با اشاره اینکه طی این مدت ۵۴۰ خدمت ویزیت پزشک متخصص برای مددجویان انجام گرفت، ادامه داد: در این اردو یک هزار و ۳۵۰ مورد معاینه بینایی سنجی انجام و یک هزار عینک تجویز شد که پس از آماده سازی تحویل این افراد می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی خاطرنشان کرد: قبل از حضور این گروه جهادی گروه های هدف تحت حمایت کمیته امداد غربالگری شدند و بر اساس نیازشان و برنامه ریزی انجام شده بود.

وی تصریح کرد: این اردو با همکاری دستگاه های اجرایی، صنایع استان، خیران و نیکوکاران برگزار شد.

۵۲ هزار و ۵۸۱ خانوار با جمعیت حدود ۱۰۵ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha