فرماندار مشهد: قدرت امروز کشور مرهون نقش‌آفرینی مردم در سرنوشتشان است

مشهد-ایرنا- فرماندار مشهد گفت: قدرت امروز ایران اسلامی به سبب نقش‌آفرینی همه آحاد ملت در سرنوشت‌شان و مبارزه برای رشد و پیشرفت حاصل شده است.

به گزارش ایرنا، محسن داوری روز پنجشنبه در آئین قرعه کشی و واگذاری ۱۹۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن ر روستای "کنه بیست" بخش مرکزی مشهد افزود: در این مسیر روستایی ها به شکلی و شهری ها به شکل دیگر توانستند، نقش آفرینی خوبی از خود به جای بگذارند.

وی بیان کرد: امروز یک وظیفه شرعی، اجتماعی و انسانی بر عهده ما است، در ۱۱ اسفند یک کارزار بزرگ در پیش است، بنابراین همه باید تلاش کنیم این انتخابات با شکوه برگزار شود تا ایران‌ قوی و مقتدرتر شود.
فرماندار مشهد تصریح کرد: اگر ایران قوی باشد و مردم همراه خدمتگذاران خود باشند، کسی نمی‌تواند در برابر این کشور ایستادگی کند، ایران قوی با مردم قوی ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه مردم زمانی قوی می شوند که مشکلات کمتری داشته باشند، گفت: ایران قوی زمانی تشکیل می شود که مردم، دشمن و دوست را بتوانند به راحتی تشخیص و شناسایی کنند.
داوری افزود: دشمن می خواهد نقطه ضعف از ما به دست بیاورد تا ناامیدی در جامعه ایجاد کند؛ دشمن بنا دارد این کشور را ذلیل ببیند اما روز به روز شاهد رشد عزت این کشور هستیم.
وی در خصوص اهدای زمین به اهالی روستای کنه بیست نیز اظهار کرد: مردم شریف این روستا همیشه در صحنه های مهم و حساس حضور پررنگی داشته اند و در معاونت عمرانی فرمانداری تلاش شده تا در حوزه زمین، مسکن و فعالیت های عمرانی تحولی ایجاد شود.
فرماندار مشهد ادامه داد: مشکل مسکن در روستاهای شهرستان مشهد متفاوت از سایر شهرستان های دیگر است؛ به دلیل اینکه روستاها به مرور زمان با شهر مشهد همجوار شده اند، همین موضوع هزینه های مسکن در روستاها را افزایش داده است.

وی به واگذاری ۱۹۰ قطعه زمین نیز اشار کرد و گفت: افرادی که از ثبت نام دور اول جامانده اند می توانند در دوره دوم درخواست خود را ثبت کنند و اگر درخواست کسی حذف شده، بر اساس قوانین شرایط را نداشته است ولی اگر اعتراض دارند آن را ثبت کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.
داوری تصریح کرد: این زمین ها قابل واگذاری نیست و به شرط اجاره ۹۹ سال به شما واگذار می شود و پس از مدت زمان مقرر به ساکنان آن تعلق دارد.

فرماندار مشهد: قدرت امروز کشور مرهون نقش‌آفرینی مردم در سرنوشتشان است
وی با تاکید بر غیرقابل فروش بودن زمین ها گفت: این زمین ها غیر قابل فروش و غیر قابل انتقال به غیر بوده و در صورت رویت به طور قطع حق استفاده از زمین از فرد سلب خواهد شد.
فرماندار مشهد افزود: افراد پس از دریافت زمین ۶ ماه مهلت دارند تا نسبت به ساخت و ساز آن با وام سه و نیم میلیارد ریالی با بازپرداخت ۲۰ ساله اقدام کنند و در غیر این صورت زمین پس گرفته شده و به فرد واجد شرایط دیگری واگذاری می شود.
داوری با بیان اینکه با قید فوریت زمین های واگذاری ساخته شود تا همه از این فرصت متنعم بشوند، گفت: قطعا عقب افتادگی و کمبود داریم اما همه در حال تلاش هستند تا بتوانیم یک ایران قوی تشکیل دهیم.

چهار میلیون نفر جمعیت شهرستان مشهد در شهرهای «مشهد، رضویه، ملک آباد و بینالود» و ۴۰۰ روستای کوچک و بزرگ آن سکونت دارند. حدود یک و نیم میلیون نفر از این تعداد در مناطق روستایی بویژه بافت حاشیه نشین و روستاهای چسبیده به مشهد زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha