۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۲۶
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85358438
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: توجه ویژه دولت به کردستان شکل گرفته است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: معتقدم با تخصیص اعتبارات جهشی ۲ سفر رئیس جمهور به استان، توجه ویژه دولت به منطقه شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در سفر به شهرستان دیواندره و در جمع مردم روستای گاوشله اظهار کرد: مصداق ادعای بنده، کسب رتبه اول کردستان در جذب و تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور در بین ۳۱ استان کشور است که نشان از توجه ویژه دولت به این خطه دارد.

وی افزود: در ۲ سفر رئیس جمهور به کردستان، ۳۰۰ هزار میلیارد ریال مصوبه داشتیم که بخشی از آن مربوط به کشاورزی، صنعت، زیرساخت و راهها و بخشی هم شهرستانی بود که سهم دیواندره از این اعتبارات، ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است و قسمتی از مشکلات زیرساختی این شهرستان را برطرف خواهد کرد.

استاندار کردستان بر لزوم استفاده بهینه از تمام فرصت ها برای توسعه استان تاکید و اضافه کرد: راهبرد اصلی ما جلب توجه ویژه دولت به استان با نگاه تبعیض مثبت است و باید با کار مضاعف، محرومیت عارض شده را رفع کرد.

زارعی کوشا یادآور شد: کردستان به واسطه دوران دفاع مقدس و خیانت گروهک های وابسته و مزدور فرصت های زیادی را از دست داده و دیگر نباید فرصت ها از بین برود.

وی خواستار کار جهادی توسط دستگاه ها و مدیران شد و گفت: اگر پروژه های کلان ۲۰ ساله با ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت، در یکی دو سال اخیر به بهره برداری رسید، نشان از آن داشت که فرصتی برای از دست دادن نداریم.

استاندار کردستان خدمات نظام و دولت های مختلف را قابل تقدیر خواند و افزود: دیواندره از لحاظ جمعیت شهرستان هشتم استان اما به لحاظ وسعت، سوم استان است و مراتع و ظرفیت های کم نظیری دارد که باید از آن برای توسعه بهره گرفت.

زارعی کوشا از عقد تفاهم نامه بنیاد تعاون بسیج با سازمان جهاد کشاورزی استان در بهمن ماه امسال خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم در قالب این تفاهم نامه، از ظرفیت دامپروری و مراتع شهرستان دیواندره برای ایجاد شغل، درآمد و ثروت استفاده کرد.

انجام ۱۵۰ هزار مترمربع آسفالت در روستاهای دیواندره

استاندار کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود به مشکلات جاده و آسفالت برخی روستاهای دیواندره اشاره داشت و اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته، ۳۷۰ کیلومتر راه روستایی در استان احداث شد که ۳۸ کیلومتر آن مربوط به دیواندره بود.

زارعی کوشا با بیان اینکه در بحث طرح هادی کارهایی باقی مانده که باید انجام شود، افزود: طی همین مدت، ۱۵۰ هزار مترمربع آسفالت در روستاهای دیواندره انجام شده است.

وی ادامه داد: در ۲ سال اخیر، معابر ۱۷ روستای شهرستان دیواندره بهسازی و آسفالت شده که معادل ۵۰ درصد کار انجام شده در ۴۰ سال گذشته در این شهرستان بوده است.

استاندار کردستان به احصای ۹۳ پروژه برای تخصیص اعتبار در قالب این سفر به شهرستان دیواندره اشاره کرد و گفت: راه روستای گاوشله نیز بهسازی خواهد شد.

زارعی کوشا به طرح نهضت ملی مسکن نیز پرداخت و افزود: توانستیم مشکل تامین زمین را تا حدودی در استان رفع کنیم و این مهم در دیواندره نیز انجام شده است.

وی تاکید کرد: پیگیر هستیم پروژه های مسکن ملی در دیواندره آماده سازی و بعد از واریز آورده متقاضیان، بانک ها تسهیلات را پرداخت کنند.

استاندار کردستان با بیان اینکه در دیواندره بیش از جمعیت آن برای مسکن ملی ثبت نام کرده اند، گفت: برخی از روستاییان نیز در شهر برای مسکن ملی ثبت نام کرده اند که قابل قبول نیست و سیاست نظام، تقویت روستاها و مهاجرت معکوس است.

دیدار با مردم شهر هزارکانیان در بخش سارال و دیدار با خانواده شهیدان کاکسوندی، از دیگر برنامه های سفر یک روزه استاندار کردستان به شهرستان دیواندره بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha