مدرس دانشگاه: حضور گسترده در انتخابات پشتوانه اقتدار ملی است

دزفول - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پشتوانه اقتدار کشور است گفت: یازدهم اسفند امسال با حضور پرشور مردم در انتخابات بار دیگر در تاریخ پرافتخار نظام اسلامی ثبت خواهد شد.

به گزارش ایرنا،‌ حجت الاسلام امیررضا هدایی پنجشنبه شب در نشست جهاد تبیین در مسجد حضرت ابوالفضل العباس (ع) دزفول افزود: مردم ایران بهترین فرزندان خود را برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و دفاع از انقلاب و اسلام تقدیم کرده‌اند و چنین مردمی حتی اگر از عملکرد برخی مسوولان ناراضی باشند همچنان پشتیبان و دلداده نظام هستند.

وی حضور مردم در صحنه را مهم و تعیین کننده دانست و ادامه داد: حرکت در مسیر اشتباه و عدم بلوغ سیاسی مردم در دوران امیرالمومنین (ع) موجب خانه نشین شدن امام متقیان شد.

مدرس دانشگاه با بیان اینکه رای مردم تعیین کننده سرنوشت است گفت: حضور مردم در صحنه رقم زننده مسیر حرکت کشور است.

وی رای مردم در نظام اسلامی را واقعی دانست و ادامه داد: حضور مردم در صحنه و مشارکت در تعیین حق سرنوشت، گره گشای مسایل کشور است.

حجت الاسلام هدایی با بیان اینکه کشورها به مشارکت مردم در انتخابات چشم دوخته اند تصریح کرد: تجربه نشان داده است که هرگاه مشارکت مردم در انتخابات پایین بوده فشارها و تحریم‌ها نیز تشدید شده است.

مدرس دانشگاه: حضور گسترده در انتخابات پشتوانه اقتدار ملی است

وی با بیان اینکه رأی ندادن در واقع رأی دادن به انتخاب فرد ضعیف در انتخابات است گفت: رای، حق مردم است و هر کسی که در انتخابات شرکت نکند در واقع حق تعیین سرنوشت خود را به دیگران داده است.

عضو هیات رییسه دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود که جایگاه مهم مجلس خبرگان بر اهمیت انتخابات امسال افزوده است.

وی با بیان اینکه اسلامیت و جمهوریت در تقابل با یکدیگر نیستند ادامه داد: از منظر اسلام، سیاست و دیانت متفاوت یا در تقابل با یکدیگر نیست بلکه در هم تنیده است.

حجت الاسلام هدایی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب رأی مردم را حق الناس می‌دانند و در دوران رهبری خود همواره پاسبان رای مردم بوده اند.

وی گفت: همه نخبگان، صاحبان تریبون و رسانه، فعالان سیاسی و اجتماعی اهمیت این مشارکت و حضور در انتخابات را تبیین کنند.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال برگزار می‌شود.

رییس ستاد انتخابات خوزستان از تایید صلاحیت ۵۲ درصد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیات نظارت استان خبر داد.

از تعداد یک‌هزار و ۳۷۹ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده در خوزستان، با بررسی‌های انجام شده توسط هیات نظارت تعداد ۶۵۵ نفر معادل ۵۲ درصد تایید صلاحیت شدند، ۵۳۶ نفر معادل ۴۲ درصد عدم تایید و ۸۵ نفر معادل ۶ درصد عدم احراز صلاحیت شدند.

استان خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی است که در مجموع ۱۸ نماینده به نمایندگی از مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی عضویت دارند.‌ حوزه انتخابیه دزفول دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha